Amazon

Amazon wygrywa z Google jeśli chodzi o mobilne szukanie produktów

Grzegorz Marczak
Amazon wygrywa z Google jeśli chodzi o mobilne szukanie produktów
Reklama

Ponad 50% osób robiących zakupy w internecie (USA) zaczyna swoje poszukiwania produktu od platformy Amazona (www lub aplikacja mobilna). To duży cios i ostrzeżenie dla Google.

Jeszcze rok temu w tym samym badaniu Amazon miał 44%, a wyszukiwarki (Google i Yahoo) 34%. W tegorocznym badaniu już tylko 28% osób szuka produktów na urządzeniach mobilnych w wyszukiwarkach.

Reklama

Szokująco silna pozycja platformy e-commerce jaką jest Amazon nie jest jednak przypadkowa. Amazon skutecznie uzależnił użytkowników od swojej platformy i swoich usług. Skoro 49 milionów ludzi korzysta aktywnie z Amazon Prime to istnieje bardzo duża szansa, że skorzystają również ze sklepu czy wyszukiwarki. Taka konwersja mogłaby być bardzo trudna dla innych podmiotów, ale nie dla Amazona, który od lat dominuje, jeśli chodzi o e-commerce w Ameryce. Do tego możemy dołożyć takie usługi jak dostawa za darmo tego samego dnia czy dostawa w 2 godziny dla subskrybentów Prime i mamy kolejny element na rzecz dominacji (Amazon w USA to blisko 60% zakupów online).

Google w czasie ery mobilnej staje więc przed dużym wyzwaniem. Firma obecnie generuje największe przychody z reklam w wynikach wyszukiwania. Na platformie mobilnej w Stanach Zjednoczonych przegrywają jednak z Amazonem, który odbiera im nie tylko klientów szukających produktów, ale też tych, którzy oglądają w sieci wideo.

O ile udział procentowy Amazona w tego typu wyszukiwaniach może być zaskakujący to jednak bardzo łatwo i logicznie można go sobie wytłumaczyć. Dużo efektywniej jest bowiem szukać produktu na platformie, która go jednocześnie sprzedaje i potrafi szybko dostarczyć do klienta. W takim scenariusz Google jest tylko zbędnym pośrednikiem. Szczególnie, że klienci Amazona chwalą sobie system rekomendacji produktów i efektywność wyszukiwarki.

Bardzo ciekawy jestem jaki wynik miałby podobne badania w Polsce. Czy Allegro lub Ceneo dominuje jeśli chodzi o wyszukiwanie produktów w mobile? Jak inne platformy e-commerce radzą sobie, jeśli chodzi o urządzania mobilne itp.

Na podstawie bloomberg.com.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama