Dawno na rynku nie było tak dużego przejęcia. Bez wątpienia do takiego można zaliczyć ogłoszone właśnie przez Amazona przejęcie firmy iRobot - producenta odkurzaczy Roomba.
Odkurzacze Roomba od lat dostępne są na polskim rynku, zbierając przy tym niemal same pochlebne recenzje, tak więc przejęcie to z pewnością będzie miało wpływ i na polskich użytkowników tych urządzeń.
Amazon na swoich stronach poinformował dziś o podpisaniu umowy z iRoobot, na mocy której gigant technologiczny przejmie tę firmę za równowartość 1,7 mld dolarów.
Dave Limp, wiceprezes Amazon Devices:
Przez wiele ostatnich lat zespół iRobot udowodnił, że potrafi na nowo odkryć sposób, w jaki ludzie sprzątają, dzięki produktom, które są niezwykle praktyczne i pomysłowe - od sprzątania w wybranym przez klientów miejscu i czasie, przy jednoczesnym omijaniu typowych przeszkód w domu, po automatyczne opróżnianie kosza na śmieci. Klienci uwielbiają produkty iRobot, a ja jestem podekscytowany możliwością współpracy z zespołem iRobot w celu tworzenia rozwiązań, które ułatwią i uprzyjemnią życie klientów.
Przejęcie iRobot przez Amazona odbędzie się w formie transakcji gotówkowej - 61 dolarów za akcję na kwotę około 1,7 mld dolarów, w którą wliczony zostanie dług netto firmy iRoboot.
Colin Angle, prezes i dyrektor generalny iRobot:
Amazon podziela naszą pasję do tworzenia przemyślanych innowacji, które pozwalają ludziom robić więcej w domu i nie mogę sobie wyobrazić lepszego miejsca dla naszego zespołu, aby kontynuować naszą misję. Jestem bardzo podekscytowany, że mogę być częścią firmy Amazon i zobaczyć, co możemy razem zbudować dla klientów w nadchodzących latach.
Nie trudno sobie wyobrazić, że to przejęcie pozwoli na jeszcze większą automatyzację prac domowych przy wykorzystaniu odkurzaczy Roomba w połączeniu z narzędziami od Amazona, w postaci na przykład inteligentnych głośników. No i myślę, że z pewnością urodzi się z tego połączenia też wiele innych, równie ciekawych pomysłów w tym zakresie.
Aktualizacja
Po publikacji tego wpisu Amazon przesłał nam dodatkowe oświadczenie w temacie obaw klientów na temat zachowania prywatności w kontekście tego przejęcia:
Ochrona prywatności i danych osobowych klientów jest i zawsze była dla Amazon priorytetem. Z pełną odpowiedzialnością i starannością zarządzamy danymi we wszystkich obszarach naszej działalności. Bardzo intensywnie pracowaliśmy nad zbudowaniem zaufania wśród naszych klientów i każdego dnia dokładamy wielu starań, by je utrzymać.
Reklama
Źródło: Amazon.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu