Startups

Temu kontrolerowi jest obojętne to, jaką masz konsolę. Obsłuży (prawie) każdą

Jakub Szczęsny
Temu kontrolerowi jest obojętne to, jaką masz konsolę. Obsłuży (prawie) każdą
13

Ten ciekawy projekt w serwisie Kickstarter to gratka dla zapalonego i multiplatformowego gracza. Największym problemem wśród osób mających do dyspozycji kilka systemów do gier jest konieczność posiadania ogromnej ilości kontrolerów - w przypadku pecetów to żaden kłopot, jednak jeżeli chodzi o konsole - właściwie każda ma "swojego" gamepada. ALL Controller ma być dla graczy tym, czym kiedyś były uniwersalne piloty dla telewizorów.

ALL Controller to jednak nie tylko rozwiązanie mające na celu zunifikowanie bardzo różnorodnych obecnie gamepadów przeznaczonych dla graczy. Za pomocą ekranu obecnego na przedzie, urządzenie można dowolnie personalizować. Użytkownik może dostosować gamepada pod względem czułości przycisków, triggerów oraz gałek analogowych, a także je zremapować. Obecne są także makra za pomocą których można wykonać określone akcje - szybciej i znacznie prościej. Producent rozwiązał również problem braku obsługi gamepadów w niektórych grach - obecny bezpośrednio w kontrolerze sterownik myszy oraz klawiatury skutecznie rozprawia się z ograniczeniem wynikającym wprost z braku wsparcia tego typu gadżetów.

Dzięki temu, iż w ALL Controller zastosowano 11 sterowników bazujących na łączności przewodowej (USB) oraz 7 bezprzewodowych (Bluetooth), gamepad jest naprawdę uniwersalnym sposobem grania na przeróżnych platformach. Za pomocą kontrolera możliwe jest korzystanie z konsol: Xbox One, Xbox 360, Playstation 3, Playstation 4, Nintendo Wii, WiiU oraz Switch. Ponadto, urządzenie nie ma problemów z podłączeniem się do urządzeń z Androidem oraz iOS. Jeżeli chodzi o pecety, ALL Controller da sobie radę z systemami Windows, macOS oraz Linux.

ALL Controller ciekawie rozwiązuje problem parowania gamepada z różnymi typami konsol

Aby zachować kompatybilność z różnymi typami urządzeń, podstawą działania ALL Controllera jest specjalny dongle, który pozwala na łączenie się z gamepadem bezprzewodowo lub przewodowo. Dongle jest natomiast wpinany do konsoli / peceta, przy czym bezprzewodowa wersja ALL Controller połączy się z akcesorium USB wpiętym do konsoli (a konsola "myśli", że podłączono do niej przewodowy kontroler z nią kompatybilny). W przewodowych wersjach gamepada wystarczy podłączyć go do portu USB obecnego w dongle'u. Rozwiązanie jest niesamowicie proste. Tak samo rzecz się ma w komputerach niewyposażonych w interfejs Bluetooth. Jeżeli sprzęt, do którego chcemy podłączyć ALL Controller wspiera interfejs Bluetooth, parowanie jest dziecinnie proste.

Kampania na Kickstarterze spotkała się z ogromnym zainteresowaniem użytkowników. Do końca zostało jeszcze sporo czasu, a ALL Controller ponad trzykrotnie przekroczył cel zbiórki

Twórcy zbiórki określili swój cel na poziomie 75 000 dolarów kanadyjskich. W momencie, w którym piszę ten tekst, sumę przekroczono wielokrotnie: zebrano już ponad 220 tysięcy CAD. W sumie nie jestem zdziwiony, bo takiego urządzenia jak ALL Controller jeszcze nie było. Mamy nadzieję, że twórcy zbiórki nie pójdą w ślady nieco bardziej "zabawowych" kolegów i nie przehulają zebranych funduszy na "dziewczynki, samochody i alkohol", tylko stworzą sprzęt, który odpowie na problemy zapalonych graczy. Życzymy powodzenia!

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu