10

Kolejna awaria w dużym polskim banku. Tym razem padło na Aliora!

Czytelnicy zgłaszają nam, że Alior Bank ma kłopoty z działaniem swoich usług bankowych. Istotnie, portal internetowy banku jest niedostępny, a ponadto - klienci zgłaszają problemy również z dostępem do swoich pieniędzy w bankomatach, płatnościami kartą, kontami maklerskimi oraz bankowością internetową. Alior Bank nie wystosował jeszcze żadnego szerszego oświadczenia w tej sprawie.

To już kolejny raz, jak bank przeżywa całkiem sporą awarię. Uprzednio, mBank stał się bohaterem mało przyjemnej historii, w której klienci uskarżali się na skonfiskowane przez bankomaty karty oraz problemy z płatnościami. Wtedy również pisaliśmy o tym, że problemy mBanku (i jak się potem okazało, kilku innych także) mogły być spowodowane awarią w innym podmiocie rozliczającym transakcje bezgotówkowe, który obsługuje kilka dostępnych na polskim rynku instytucji finansowych.

Obecnie nie ma sygnałów świadczących o tym, że awaria mogłaby mieć związek z jakimkolwiek atakiem. Nieznana jest również powaga samej awarii, choć jej skutki i tak już są dotkliwe. Jak zdołaliśmy ustalić, problemy dotyczą wszystkich osób, które korzystają z usług Alior Banku.

Użytkownicy usług bankowych T-Mobile również odczuwają problemy

Ci klienci, którzy korzystają z usług bankowych T-Mobile dostarczanych przez Aliora, również zgłaszają problemy na fanpage’u. Ten podmiot nie wystosował żadnego komunikatu o zaistniałej awarii, ponadto klienci uskarżają się, że nie działa infolinia oraz aplikacja mobilna zgłasza błędy lub się wyłącza.