Telekomy

Plus z 0,5 mln klientów kontraktowych więcej niż przed rokiem. Aktualna baza kart SIM „wielkiej czwórki”

Grzegorz Ułan
Plus z 0,5 mln klientów kontraktowych więcej niż przed rokiem. Aktualna baza kart SIM „wielkiej czwórki”
Reklama

Dziś ostatni z operatorów podzielił się swoimi wynikami, po Orange, T-Mobile i Play uczynił to Cyfrowy Polsat. Korzystając z okazji podliczymy aktualny stan posiadania pod względem bazy kart SIM całej „wielkiej czwórki”.

Wyniki Cyfrowego Polsatu za II kwartał 2019 roku

Cyfrowy Polsat może pochwalić się dobrymi wynikami finansowymi, notując znaczne wzrosty porównując analogiczny okres roku ubiegłego.

Reklama


Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o.:

Drugi kwartał br. zamknęliśmy bardzo dobrymi, stabilnymi i przewyższającymi prognozy analityków wynikami finansowymi, które odzwierciedlają zdrową kondycję biznesową naszej Grupy. Przychody wyniosły 2,9 mld zł, EBITDA przekroczyła 1 mld zł, a zysk netto wyniósł 270 mln zł. Segment usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym rósł nie tylko w wyniku konsolidacji wyników Netii, ale także organicznie, m.in. dzięki wzrostowi przychodów ze sprzedaż sprzętu i działalności hurtowej. Wyniki segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej rosły m.in. na skutek rozszerzenia oferty Polsatu o pakiety Eleven Sports i Polsat Sport Premium oferowane operatorom kablowym i satelitarnym.

Tak więc Cyfrowy Polsat spokojnie może uznać miniony kwartał za całkiem udany, co powinno ucieszyć inwestorów, których zapraszam po więcej szczegółów na strony relacji inwestorskich Grupy Cyfrowy Polsat.

Liczba kart SIM Cyfrowego Polsatu w ofertach głosowych i internetowych

My zobaczmy jak wygląda aktualnie baza kart SIM, którą dysponuje Cyfrowy Polsat i porównajmy ją z ubiegłorocznymi wynikami.

Cyfrowy Polsat II kwartał 2019 vs II kwartał 2018 II kwartał 19 II kwartał 18 Różnica
Liczba kart SIM – ogólnie (tys.) 11912 11611 301
Karty SIM – postpaid 9392 8902 490
Kart SIM – prepaid 2520 2709 -189

 

Widać tu wyraźny wzrost stanu posiadania, jeśli chodzi o klientów kontraktowych, na poziomie aż 499 tysięcy klientów. Cyfrowy Polsat widzi tu efekt wprowadzenia w lutym 2018 nowej oferty na abonament.

Reklama

Wzrost r/r o 499 tys. (7,0%) RGU telefonii komórkowej to efekt korzystnego wpływu strategii multiplay, oraz dobrego przyjęcia przez klientów nowych prostych taryf Plusa wprowadzonych w lutym 2018 r., wspartych dobrą sprzedażą w segmencie B2B (m2m).

Nie udało się jednak uzyskać podobnych wzrostów w ofertach na kartę, a wręcz jest spory spadek o prawie 200 tysięcy numerów, co summa summarum daje wzrost na poziomie nieco ponad 300 tysięcy kart SIM w porównaniu za analogicznym okresem roku ubiegłego.

Reklama

Aktualna baza kart SIM "wielkiej czwórki" na dzień 30 czerwca 2019 roku

Sprawdźmy teraz, jak prezentuje się stan posiadania kart SIM wszystkich operatorów infrastrukturalnych - Orange, Play, Plus i T-Mobile. Dla przypomnienia i porównania zerknijmy najpierw, jak to wyglądało po poprzednim kwartale:

"Wielka czwórka" - Baza kart SIM po I kw. 2019 r. Play Orange Cyfrowy Polsat T-Mobile
Liczba kart SIM – ogólnie (tys.) 15032 14837 11750 10823
Karty SIM – postpaid 9917 9970 9253 7298
Kart SIM – prepaid 5115 4867 2497 3525

 

Po pierwszym kwartale 2019 roku, liderem pod względem liczby kart SIM był Play, tuż za nim był Orange, dalej Plus i T-Mobile.

"Wielka czwórka" - Baza kart SIM po II kw. 2019 r. Play Orange Cyfrowy Polsat T-Mobile
Liczba kart SIM – ogólnie (tys.) 15006 14964 11912 10869
Karty SIM – postpaid 9941 10040 9392 7374
Kart SIM – prepaid 5064 4924 2520 3495

 

Na dzień 30 czerwca 209 roku, kolejność się nie zmieniała, ale liczby i stan poosiadania poszczególnych operatorów owszem. Play stracił przez te 3 miesiące 26 tysięcy klientów, Orange zyskał 127 tysięcy, podobnie swój stan posiadania powiększył Cyfrowy Polsat o 162 tysięcy, a T-Mobile o 46 tysięcy. Tak więc z całej czwórki traci na razie tylko Play, jeśli chodzi o to półrocze. Zobaczymy jak sytuacja będzie wyglądała po III kwartale, kiedy to już będzie widać efekty wprowadzonych przez operatorów podwyżek w końcówce II kwartału.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama