40

5 polskich portali, 5 skrzynek pocztowych – zobaczymy kto jest największym spamerem

No może spam w tym przypadku to złe określenie ponieważ w zamian za darmową pocztę zgadzamy się na otrzymywanie informacji reklamowych. Co prawda nikt nie lubi przeglądać tych maili z promocjami/reklamami i kredytami ale umówmy się, że z czego trzeba utrzymać infrastrukturę która tania nie jest i mieć na pensje. Założenia Postanowiłem zrobić eksperyment, porównujący […]

No może spam w tym przypadku to złe określenie ponieważ w zamian za darmową pocztę zgadzamy się na otrzymywanie informacji reklamowych. Co prawda nikt nie lubi przeglądać tych maili z promocjami/reklamami i kredytami ale umówmy się, że z czego trzeba utrzymać infrastrukturę która tania nie jest i mieć na pensje.

Założenia

Postanowiłem zrobić eksperyment, porównujący ilość dostarczanych przez nasze portal informacji reklamowych w ich własnej poczcie. Na początek kilka ogólnych zasad. Tak samo nazywające się skrzynki pocztowe utworzyłem na o2, WP, Interia, Onet i Gazeta.pl.

Zakładając skrzynkę zgadzałem się na te paragrafy regulaminów i reklam, które były konieczne lub były zaznaczone domyślnie. Jeśli więc któryś portal domyślnie zaznaczał zgodę na reklamę artykułów alkoholowych to nie odznaczałem tej pozycji, jeśli jednak domyślnie nie była zaznaczona i nie była potrzebna do założenia konta to w nią nie klikałem

Na założone w ten sposób konta zaloguję się za tydzień a później za miesiąc aby sprawdzić i przedstawić wam ilość informacji reklamowych i wyłonić lidera.

Kilka uwag

Na początek jednak kilka uwag ogólnych o procesie zakładania kota.

Zdecydowanym liderem w liczbie paragrafów do zatwierdzenia podczas tego procesu jest Wirtualna Polska, która daje nam do akceptacji 6 paragrafów oraz dwa długie regulaminy. WP jest też liderem jeśli chodzi o liczbę reklam jakie widzimy w systemie pocztowym przy pierwszym logowaniu. Naliczyłem aż 4 sztuki łącznie z ładnie wyeksponowanym bilbordem i rectanglem.

Co ciekawe WP jako jedyna sprawdza podczas rejestracji konta czy logi i hasło nie są do siebie zbyt podobne (login nie może być częścią hasła). Reszta portali nie ma takiej weryfikacji. WP niestety upiera się też przy podaniu numeru telefonu (jeśli nie mamy alternatywnego adresu email), który ma być wykorzystywany do odblokowania konta w razie potrzeby (choć trzeba by dokładnie sprawdzić regulamin).

W poczcie O2 znalazłem 4 boksy reklamowe, widać też sponsorowaną przez Open Finance zakładkę jako część naszego sytemu pocztowego.

Liderem jeśli chodzi o wielkość reklamy zamontowanej w systemie pocztowym jest natomiast Interia. Dużej reklamy zaraz po zalogowaniu widoczna w część na treść informacji pocztowej.

Najczyściej na dzień dzisiejszy wygląda interfejs poczty Onetu i Gazeta.pl. Na Onecie nie ma żadnych reklam, natomiast Gazeta ma tylko te standardowe gmailowe czyli boksy adsensowe – tekstowe.

Zakładając skrzynki właściwie za każdym razem podajemy taki sam zestaw danych służących do lepszego targetowania reklam. Mam tutaj na myśli wiek, wykształcenie, rok urodzenia, zainteresowania, miasto, stanowisko, branża itp.

Kolejna część testu za tydzień.