Według cyklicznego badania Projekt Cyfrowizja IV agencji Wavemaker, aż 24% klientów platform satelitarnych i kablówek rozważało w ostatnim roku zrezygnowanie z usług płatnych pakietów, co gorsza dla firm, byli to najczęściej klienci najdroższych planów (powyżej 100 zł miesięcznie abonamentu - 30%).
24% klientów kablówek rozważa rezygnację z usług - jakie kanały ich tam jeszcze trzymają?
Rozbijając to na rodzaje płatnych usług TV - 26% klientów kablówek i 23% platform cyfrowych rozważa rezygnację z płatnej telewizji. Jakie ku temu powody wymieniają? Prawie połowa z nich (47%) jako powód podała możliwość obejrzenia ich w internecie, narzekają też na jakość obsługi (36%) i ceny (36%). Duży odsetek (28%) wskazuje też ofertę telewizji naziemnej za wystarczającą i co wydaje się zrozumiałym przy setkach pozycji - wiele osób nie ogląda tego, za co płaci. Cieszą też odpowiedzi klientów, którzy zaczęli się zastanawiać nad rezygnacją z płatnej telewizji po wykupieniu Netfliksa czy Showmaksa (to już nieaktualne, Showmax wycofuje się z Polski).
Izabela Albrychiewicz, prezes Wavemaker:
Choć liczby te wyglądają zatrważająco, odsetek potencjalnych „cord-cutterów” nie wzrósł w stosunku do ubiegłych lat mimo rozwoju SVOD i naziemnej telewizji cyfrowej. Bez wątpienia jednak operatorzy płatnej TV mają duży segment „newralgicznych” klientów. Ok. 2 mln gospodarstw płacących dziś za dostęp do tradycyjnej TV poszukuje alternatyw.
Co ich jeszcze powstrzymuje? Otóż okazuje się, że są jeszcze kanały, które ich trzymają w ofercie. Najwięcej badanych wskazuje na Discovery - 47%, TVN 24 - 36%, Polsat Sport - 31% i National Geographic - 31%. Dopiero na dalszej pozycji znalazło się HBO, choć i oni powinni zniknąć w kolejnej edycji badania, od tego roku HBO można zamówić jako samodzielną usługę.
Badanie Projekt Cyfrowizja IV agencja Wavemaker zrealizowała w październiku 2018 r. metodą CAWI na grupie 1500 telewidzów z dostępem do internetu.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu