Agencja badawcza Wavemaker podzieliła się dziś z nami wybranymi danymi z projektu badawczego Momentum, który potwierdza silną pozycje marki Samsunga w Polsce, przynajmniej jeśli chodzi o smartfony.
Zacznijmy jednak od początku, bo nasi badacze sprawdzili najpierw preferencje Polaków, co do marek które wybierają w podziale na kategorie produktowe.
W ogólnym wyniku, okazało się, że 49% Polaków wie jaką markę wybierze w poszczególnych kategoriach, zanim w ogóle zaplanuje zakupy. Zdecydowanie najmocniej związani jesteśmy z markami supermarketów, telefonów komórkowych oraz samochodów, najsłabsze preferencje z kolei przejawiamy względem marek jogurtów, mebli i telewizorów.
Łukasz Pytlewski, szef badań w Wavemaker:
Konsumenci optymalizują procesy decyzyjne i dążą do ograniczania wyboru w świecie przeładowanym ofertami i reklamami rozmaitych produktów. Dla reklamodawców często oznacza to konieczność zmieniania ich przekonań, a nie swobodnego kształtowania preferencji. Każdy z tych scenariuszy oznacza inny dobór przekazu i kanałów dotarcia.
Czytaj dalej poniżej
Jeśli chodzi o smartfony najsilniejszą marką jest tutaj Samsung, co czwarty Polak wybiera telefony tej marki, jeszcze przed planowanymi zakupami, na drugim miejscu jest Huawei, którego wybiera 13% badanych, a podium zamyka Xiaomi z wynikiem 10%. Polacy wskazuje jeszcze tutaj markę iPhone, LG i Honora i co ciekawe, od chwili podjęcia już decyzji o zakupie telefonu, 38% Polaków potrzebuje do 7 dni na jego finalny zakup.
–
Momentum Data Lake jest szerokim projektem analitycznym Wavemaker, w którym agencja diagnozuje sytuację marek na różnych etapach ścieżki zakupowej, identyfikuje touchpointy i przekazy, które mogą napędzić jej zakup, sprawdza też jakie są bariery w przebiciu się do koszyka klienta.
Źródło: Wavemaker.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu