16

[Aktualizacja]W Adwords nie można reklamować Facebookowych stron?

Ciekawa sprawa, czytelnik podesłał mi informacje że Google oficjalnie nie dopuszcza do reklamowania stron Facebookowych poprzez system Adwords. Potwierdza to ponoć również infolinia Google podając to jako jedyny powód wstrzymania kampanii. Poniżej cała treść informacji jaką dostałem dostałem: „Wczoraj założyłem konto Google, aby reklamować stronę na Facebooku poprzez AdWords. Zadzwoniłem na infolinię Google 800 702 […]

Ciekawa sprawa, czytelnik podesłał mi informacje że Google oficjalnie nie dopuszcza do reklamowania stron Facebookowych poprzez system Adwords. Potwierdza to ponoć również infolinia Google podając to jako jedyny powód wstrzymania kampanii. Poniżej cała treść informacji jaką dostałem dostałem:

Wczoraj założyłem konto Google, aby reklamować stronę na Facebooku poprzez AdWords. Zadzwoniłem na infolinię Google 800 702 374. Zapytano mnie, jak chcę się reklamować. Pytanie było po to, aby ewentualnie mi w czymś pomóc. Powiedziałem, że póki co chcę reklamować stronę na Facebooku.

Konsultantka stwierdziła, że Facebook to konkurencja, ale nie powiedziała wprost, że niedopuszczalne jest reklamowanie strony na Facebooku. O tym dowiedziałem się dzisiaj. Wpłaciłem pieniądze na konto AdWords, utworzyłem kilka reklam z linkiem kierującym na stronę facebook-ową. Reklamy zostały odrzucone.

Zadzwoniłem na infolinię, aby dowiedzieć się dlaczego. Powiedziano mi od razu, że nie mogę umieszczać reklam kierujących na Facebook. Zadano mi nawet totalnie idiotyczne pytanie: „Czy jest Pan właścicielem strony Facebook?”. Odpowiedziałem, że jestem… Zapytałem, czy to jedyny powód odrzucenia reklam. Odpowiedziano mi, że jedyny.

Powyższa sytuacja brzmi dość absurdalnie (po co siebie i klientów tak ograniczać) dlatego postaram się sprawdzić w Polskim Google czy faktycznie reklamowanie stron na Facebooku jest przez nich zabronione. Mam nadzieję, że uzyskam oficjalne stanowisko.

Może ktoś z was spotkał się wcześniej z taką sytuacją?

Aktualizacja
Wojtek przesłał mi ciąg dalszy historii – niejako wyjaśnia sprawę, choć widać że różnie to jest w Google z podejściem do Facebooka:

„Wygląda na to, że drugi konsultant się mylił. Można jednak użyć strony docelowej na Facebooku. Dostałem automatycznego maila od Google z informacją, na czym polegał problem. Polegał na tym, że jako adres docelowy wpisywałem „facebook.com/…”, a adres wyświetlany „facebook.pl/…” (ze względu na ograniczoną ilość znaków w adresie wyświetlanym), a domeny muszą być identyczne w adresie docelowym i wyświetlanym.

ALE
To co było ciekawe, to ewidentny swego rodzaju strach Google przed Facebookiem lub też nawet wyraźnie widoczna zacięta konkurencja. Konsultantka użyła sformułowania „aha Facebook… No to jest nasza konkurencja” i próbowała odradzać reklamowanie strony na Facebooku (fakt faktem używała całkiem sensownych argumentów – głównie: brak możliwości zainstalowania statystyk Google Analytics na stronie facebookowej, które umożliwiają śledzenie zachowania odbiorcy reklamy na docelowej stronie). Drugi konsultant „You cannot use Facebook page. Are you owner of Facebook?” (bo za drugim razem połączyło mnie z anglojęzycznym). Drugi konsultant nawet nie próbował dociec, gdzie jest problem – od razu uznał, że problemem jest Facebook (no i to pytanie, czy jestem właścicielem Facebooka…). Polskojęzyczna konsultantka używała argumentów.”