Felietony

Viber, Whatsapp, Line a także Skype są już passé, nadszedł czas yuilop!

Krzysztof Wąsowski
Viber, Whatsapp, Line a także Skype są już passé, nadszedł czas yuilop!
Reklama

Czy w dobie taniejących z dnia na dzień minut u operatorów GSM usługi typu VoIP mają sens? Na to pytanie twierdząco odpowiada Jochen Doppelhammer twór...

Czy w dobie taniejących z dnia na dzień minut u operatorów GSM usługi typu VoIP mają sens? Na to pytanie twierdząco odpowiada Jochen Doppelhammer twórca startupu yuilop, czyli rozmawiaj z kim chcesz i kiedy chcesz nie płacąc ani złotówki.

Reklama

1)  Jak opiszesz swój pomysł na startup?

W yuilop jesteśmy przekonani, że darmowa komunikacja jest jedną z podstawowych potrzeb oraz prawem dla każdego na świecie.  Dla yuilop, słowo “darmowe” odnosi się także do koncepcji wolności komunikowania oraz utrzymywania stosunków z bliskimi, kiedykolwiek i gdziekolwiek na świecie.

2) Jaka była pierwsza reakcja rynku, po ukazaniu się startupu?

Na światowym rynku najtrudniej jest pokazać odbiorcom, że różnimy się od innych serwisów typu VoIP. W naszej branży istnieje duża konkurencja między aplikacjami typu Instant Messaging. Początkowo reakcja odbiorców była bardzo sceptyczna. W marketach jest wiele dostępnych aplikacji zbliżonych do naszej. Dodatkowo, nasza koncepcja „Energy Points” przy pierwszym użyciu może się wydawać nieoczywista. Pomimo tych trudności, możemy śmiało stwierdzić, że nasza praca została dobrze odebrana i cieszy się uznaniem. W samym Play Google od kilku miesięcy utrzymujemy średnią 4.3, co w naszej opinii jest dobrym wynikiem. Aplikacja z samego Play Marketu została pobrana przez ponad milion użytkowników.


3) Jaki był pierwszy krok? Opisz Wasz start.

Pierwszy krok był najtrudniejszym. Musieliśmy obalić bariery, które stoją naprzeciw darmowej komunikacji. Każdy człowiek powinien mieć możliwość zadzwonić lub wysłać smsa do bliskich, nawet jeżeli mieszka po drugiej stronie globu, lub gdy niewiele zarabia. My chcemy to umożliwić poprzez nasz innowacyjny system punktów Energy. Korzystając z aplikacji wraz z innymi użytkownikami (wysyłając wiadomości , rozmawiając lub po prostu zapraszając nowych użytkowników) zdobywa się punkty Energy. Punkty zdobyte w ten sposób, można wykorzystać na połączenia telefoniczne, bądź smsy do przyjaciół, którzy nie posiadają naszej aplikacji. W każdym razie, możesz być pewien, że za używanie telefonu nie zapłacisz już ani grosza!

4) Jakie są Wasze główne cele? Czy już je osiągnęliście? 

Naszym głównym celem jest rozpowszechnienie naszej wizji, czyli darmowa komunikacja na każdej szerokości i długości geograficznej świata. W tym momencie aplikacja jest już dostępna w 110 krajach, a dzięki naszemu wspaniałemu zespołowi ta cyfra stale się powiększa. Chcemy poszerzyć zasięg dotarcia naszej aplikacji, a co za tym idzie pokazać ludziom, że można rozmawiać przez telefon za darmo! Skupiamy się także na poszerzeniu i popularyzacji naszej aplikacji w krajach, w których już zaistnieliśmy.


 5) Znaleźliście fundusz na start? Jak?

Wsparcie finansowe otrzymaliśmy od Funduszu Nauta Capital w wysokości 7 milionów euro. Dzięki pieniądzom pozyskanym od inwestora, mogliśmy zbudować solidny międzynarodowy team. Dzięki pieniądzom oraz stworzonemu zespołowi mogliśmy wyjść z przysłowiowego „garażu” i stać się startupem międzynarodowym.

Reklama

6) Jak na dzień dzisiejszy wygląda startup?

Aktualnie przechodzimy dosyć duże zmiany. Jeszcze nie tak dawno zakończyliśmy intensywną promocję naszego produktu w czterech krajach w Europie, tj. we Francji, Anglii, Turcji oraz Polsce. Dodatkowo, pojawił się mały problem z jednym z naszych partnerów na terenie Niemiec. Niestety, jak to czasem bywa firma, która nas obsługiwała zbankrutowała, co silnie się na nas odbiło. Jednak udało nam się znaleźć nowego partnera w tym kraju, co pozwala nam teraz spokojniej patrzeć w przyszłość.


Reklama

7) Co możesz powiedzieć o perspektywach rozwoju?

Zbliżają się Święta Bożego Narodzenia, na które zaplanowaliśmy wdrożenie nowej innowacyjnej funkcjonalności do naszego produktu. Mamy nadzieję, że okres w którym ludzie częściej niż w całym roku kontaktują się z ludźmi, pozwoli nam zyskać nowych użytkowników. Dodatkowo, planujemy ekspansję na kolejne kraje, a jeżeli się uda to do końca bieżącego roku pojawią się aplikacje dla użytkowników platform Windows Phone oraz Blackberry.

8) W czym jesteście lepsi od konkurencji? Czym się wyróżniacie?

W odróżnieniu od naszej konkurencji wierzymy, że komunikacja (na odległość) międzyludzka powinna być darmowa i każdy, niezależnie od majętności, powinien mieć do niej dostęp. Z tego powodu nie chcemy nakładać limitów na użytkowników naszej aplikacji. Każdy, ale to każdy powinien być w stanie dzwonić za darmo, nawet jeżeli odbiorca nie posiada naszej aplikacji. Wierzymy, że można świadczyć w tym zakresie darmowe usługi o najwyższej możliwej jakości. Komunikatory konkurencji czyli Viber, Whatsapp czy Line pozwalają na darmową komunikację, ale tylko w obrębie aplikacji co jest niestety smutne – twórcy tym samym, sami ograniczają sobie dostęp do użytkowników. My w swoim produkcie te ograniczenia znieśliśmy. Właśnie to świadczy o naszej ambicji, o naszych ideałach, o tym w co wierzymy. Dodatkowo, ogromny nacisk kładziemy na prywatność i ochronę danych naszych użytkowników. Dlatego nasz produkt był i jest cały czas wielokrotnie testowany i do tej pory nie odnotowaliśmy problemów wycieków danych prywatnych, z którymi boryka się konkurencja.


9) Jakie są kolejne perspektywy na rozwój?

Mamy dwa priorytety. Po pierwsze, chcemy unowocześnić naszą aplikację. Planujemy między innymi wprowadzić możliwość grupowych rozmów. Drugi z priorytetów to rozszerzenie naszej grupy użytkowników zarówno na terenach krajów, w których już jesteśmy obecni, jak i dalsza ekspansja na świecie.

10) Czego można się nauczyć z Waszego projektu? Mógłbyś podzielić się doświadczeniami, na co zwracać uwagę, a czego unikać podczas „robienia startupu”?

Jest jedna rzecz, o której wielu startupowców zapomina tworząc międzynarodowy projekt, a jest nią multikulturowość świata, w którym żyjemy. Zawsze trzeba brać pod uwagę, że każdy kraj i rynek rządzi się swoimi prawami i funkcjonuje w określony dla danego kraju sposób. Nasz zespół marketingowy składa się z przedstawicieli wielu krajów, dzięki temu bariery wejść do poszczególnych krajów nie były trudne do sforsowania. Ważnym czynnikiem, który ma także wpływ na odbiór produktu na danym rynku to umiejętność słuchania swoich klientów/odbiorców, niezależnie od języka czy szerokości geograficznej.

Reklama

Aplikacja do pobrania z Play Marketu oraz App Store

Partner sekcji mobilnej:


Alternatywna zawartość w przypadku braku flash-a

Patronem sekcji Mobile jest Sony Mobile, producent Xperia™ T – smartfona sprawdzonego przez Jamesa Bonda. Xperia T wyposażona została w najlepszy ekran HD o przekątnej 4,6 cala z technologią Mobile BRAVIA® Engine oraz doskonały aparat fotograficzny o rozdzielczości 13 MP z funkcją fast capture.

Smartfon napędza dwurdzeniowy procesor najnowszej generacji o taktowaniu 1,5 GHz, zapewniający dłuższe życie baterii, szybkie działanie i ultra-ostrą grafikę.


 
 

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama