Google

Umowa T-Mobile i Google, która może zmienić rynek mobilny w najbliższych latach

Grzegorz Ułan
Umowa T-Mobile i Google, która może zmienić rynek mobilny w najbliższych latach
3

Od razu zaznaczę, że rzecz się dzieje na razie w USA, ale jeśli zamysł Google się sprawdzi, w najbliższych latach możemy spodziewać się diametralnej zmiany na globalnym rynku usług mobilnych.

Jak ważny jest ekosystem usług wiemy doskonale na przykładzie Apple. Własny system operacyjny na desktopy i urządzenia mobilne, szereg powiązanych usług pomiędzy nimi, streaming muzyczny - Apple Music, streaming wideo - Apple TV+ czy pakietowanie usług w ramach Apple One sprawia, że usługi tego giganta wybiera coraz więcej osób.

Apple nie jest już wprawdzie samodzielnym liderem w USA, jeśli chodzi o sprzedaż smartfonów. Dane Strategy Analytics za III kwartał 2020 roku pokazują, iż Samsung wyprzedził Apple z udziałem 33,7% rynku smartfonów w USA, Apple miał wówczas 30,2%, a LG - 14,7%. Jednak nie bez znaczenia mogła być tu pandemia i opóźniona premiera iPhone 12.

Niemniej wszystko wskazuje na to, że Google chce włączyć się w do walki o podium wybierając skądinąd chyba najlepszą z dróg ku temu (bez posiadania tak rozbudowanego ekosystemu, jaki ma Apple) - z pomocą operatorów. Na pierwszy, a w zasadzie już drugi ogień poszedł operator, z którego usług korzysta najwięcej klientów ze smartfonami z Androidem na pokładzie w USA - T-Mobile.

Ogłoszone właśnie partnerstwo przewiduje, iż operator będzie instalował na wszystkich sprzedawanych przez siebie urządzeniach z Androidem pakiet usług Google. Przede wszystkim będą to Wiadomości Google z obsługą RCS, które są bezpośrednią konkurencją dla iMessage od Apple.

Ponadto T-Mobile zrezygnuje ze sprzedaży własnych usług telewizyjnych, zresztą udostępnionych niedawno na rzecz YouTube TV oraz wprowadzi na sprzedawanych urządzeniach z Androidem Google One - jako domyślną usługę do tworzenia kopii zapasowych.

Jednak chyba największą nadzieję na popularyzację smartfonów Google - Pixel, będzie rozszerzenie współpracy w zakresie sprzedaży klientom T-Mobile smartfonów tej marki. Wcześniejsze partnerstwo z operatorem Verizon nie przyniosło zadowalających rezultatów. Google liczy więc, że głębsza współpraca z T-Mobile na wielu polach pozwoli na większe sukcesy w tym zakresie i mocniejszy udział w sprzedaży tych smartfonów w USA, a w perspektywie również i na innych rynkach.

Źródło: The Verge.

Stock Image from Depositphotos.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu