5

Travelplanet – jakie web 2.0?

Nie mogłem się powstrzymać po przeczytaniu dzisiejszego artykułu na IDG aby nie skomentować ważnego wydarzenia w polski web 2.0 świecie. Otóż w artykule dowiadujemy się, że filar polskiego biznesu turystycznego on-line „wchodzi” w web 2.0. Travelplanet.pl (bo o tym serwisie mowa) wychodzą na przeciw użytkownikom uruchomił serwis o jakże zagadkowej nazwie opinie.travelplanet.pl. Do tej pory […]

Nie mogłem się powstrzymać po przeczytaniu dzisiejszego artykułu na IDG aby nie skomentować ważnego wydarzenia w polski web 2.0 świecie.

Otóż w artykule dowiadujemy się, że filar polskiego biznesu turystycznego on-line „wchodzi” w web 2.0. Travelplanet.pl (bo o tym serwisie mowa) wychodzą na przeciw użytkownikom uruchomił serwis o jakże zagadkowej nazwie opinie.travelplanet.pl.

Do tej pory travelplanet.pl nie dawał możliwości komentowania ofert oraz odbytych podróży (bo przecież krytyczne ocen mogły by źle wpłynąć na współpracę z biurami turystycznymi) ale teraz już daje dzięki właśnie serwisowi opinie.


Na pewno funkcjonalny i bardzo użyteczny tylko czemu tak późno?

Warto dodać, że serwis z opiniami jest zrobiony na przyzwoitym poziomie i spełnia na pewno oczekiwania użytkowników poszukujących rekomendacji związanych z podróżami i noclegami.

Travelplanet wprowadzają cały „wiek” za późno taki serwis jak opinie stara się jeszcze sprzedać go jako serwis z gatunku web 2.0 – oczywiście hasło to można wykorzystywać do promowania nawet najbardziej oczywistych idei biznesowych. Zaskoczony jednak jestem, że robi to serwis, który wyrósł na internecie.

Cóż w niedługim czasie zapewne travelplanet odkryje, że można zrobić seriws społecznościowych gdzie osoby będą mogły umieszczać filmy i zdjęcia z odbytych podróży – boje się jedynie, że wtedy hasło web 2.0 już nie wystarczy.