4

200 mln transakcji przez IKO, już niedługo sterownie aplikacją głosem

Popularność IKO wystrzeliła z niesamowitym impetem - PKO Bank Polski chwali się, że za pośrednictwem tej aplikacji mobilnej dokonano już 200 mln transakcji.

Na dokonanie pierwszych 50 mln transakcji klienci PKO Banku Polskiego potrzebowali aż 5 lat, ale już na kolejne 50 mln wystarczyło im jedynie następne 8 miesięcy, co udało się osiągnąć pod koniec lipca ubiegłego roku.

Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim:

IKO to dziś główny kanał kontaktu banku z klientami i klientów z bankiem – w naszej aplikacji można zrobić wszystko, co niezbędne do codziennego zarządzania finansami i dużo więcej. Coraz szersze grono naszych klientów bankuje już wyłącznie przez telefon i ten trend jest też znakomicie widoczny na całym rynku bankowym. Na pierwsze 100 milionów transakcji czekaliśmy ponad 5 lat, a drugie tyle nasi klienci wykonali już w niespełna rok. Bankowość mobilna konsekwentnie zastępuje inne formy zarządzania finansami czy dokonywania codziennych płatności, bo są po prostu dla klientów najwygodniejsze i dostępne od ręki.

Teraz bank chwali się, że następne 100 mln udało się osiągnąć w niespełna rok, licząc od sierpnia 2018 roku – 10 miesięcy. Łącznie więc od 2013 roku mówimy już o 200 mln transakcji, najczęściej składających się na przelewy, płatności za zakupy w sieci (głównie BLIK) czy zbliżeniowe w sklepach stacjonarnych.

Łącznie aktywnych aplikacji IKO jest obecnie 3,5 miliona, a za ich pośrednictwem dokonano w samym tylko I kwartale 2019 roku ponad 33 miliony transakcji. Przy takim tempie kolejne 100 mln powinno pojawić się jeszcze w tym roku.

Korzystając z okazji PKO Bank Polski podzielił się swoimi planami odnośnie do nowości, które mają się pojawić w IKO w najbliższym czasie, będzie to nowa opcja w aplikacji „Talk to IKO”, pozwalająca sterować nią głosem, możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej, opłacania parkingu czy zakupu kart podarunkowych.

Źródło: PKO Bank Polski.