18

Stare media to nadal duże pieniądze – 1,4 miliarda (Q1-2) wpływów z prasy codziennej !

Umierające gazety papierowe to temat dość popularny w tym roku. Ewangelizatorzy nowych mediów, mówią jasno – to już koniec, nie ma się co kurczowo trzymać tonącej łodzi i czas na całkowitą przesiadkę do internetu. Kiedy jednak popatrzymy na wpływ z biznesu jakim jest tradycyjna prasa zrozumiemy dlaczego walka o utrzymanie się będzie trwać do końca. […]

Umierające gazety papierowe to temat dość popularny w tym roku. Ewangelizatorzy nowych mediów, mówią jasno – to już koniec, nie ma się co kurczowo trzymać tonącej łodzi i czas na całkowitą przesiadkę do internetu. Kiedy jednak popatrzymy na wpływ z biznesu jakim jest tradycyjna prasa zrozumiemy dlaczego walka o utrzymanie się będzie trwać do końca.

Wirtualnemedia.pl opublikowały zestawienie wpływów za pierwszy i drugi kwartał 2009 rynku prasy. Na czele stoi jak zwykle gazeta wyborcza z wynikiem 395 milionów złotych co jest o ponad 130 milionów mniej niż w roku 2008 w analogicznym okresie czasu. Razem wszystkie monitorowane wydawnictwa w pierwszym kwartale osiągnęły wynik bliki 1,4 miliarda złotych!



Jak to wygląda w odniesieniu do biznesu w internecie? W poniższej tabelce można zobaczyć wyniki naszego największego portalu internetowego czyli Onetu (grupa TVN) za pierwszy kwartał 2009.



Oczywiście nie można porównywać wprost wyników osiąganych przez ogólnopolską gazetę codzienną do portalu internetowego. Mimo to moim zdaniem taki porównanie otwiera oczy, bo na razie jest olbrzymia różnica skal pomiędzy wpływami z starych mediów i biznesu online.