Felietony

Solu.pl - bardzo szybka wyszukiwarka produktów

Grzegorz Marczak
Solu.pl - bardzo szybka wyszukiwarka produktów
Reklama

Z początkiem 2011 został uruchomiony serwis Solu.pl. Jest to krótko mówiąc wyszukiwarka produktów. Serwis przeszukuje Allegro, Świstaka i z sklepów i...

Z początkiem 2011 został uruchomiony serwis Solu.pl. Jest to krótko mówiąc wyszukiwarka produktów. Serwis przeszukuje Allegro, Świstaka i z sklepów internetowych, które się zgłoszą (wystarczy mieć gotowy plik xml z swoimi produktami - ten sam, który pobierają na przykład porównywarki cen). Oczywiście oprócz samego wyszukiwania produktów serwis stara się też porównywać ceny aczkolwiek oprócz sortowania listy wyników nie ma bardziej zaawansowanych opcji.
Reklama

Solu nie próbuje też chyba konkurować z porównywarkami cen, byłoby to moim zdaniem porywanie się z motyką na słońce. Zaletą i atutem Solu jest natomiast szybkość działania wyszukiwarki. Zróbcie krótki test i zobaczycie o co mi chodzi. Praktycznie serwis podaje nam listę z wynikami zaraz po tym jak skończymy wpisywać wyszukiwaną frazę.

Jeśli chodzi o wyniki wyszukiwania to nie mam do nich zastrzeżeń, jak na początek jest całkiem nieźle. Oczywiście z czasem trzeba będzie rozbudować wyszukiwarkę o kategorie i więcej możliwości filtrowania otrzymanych wyników.

Najważniejsze pytanie na jakie trudno może być odpowiedzieć autorom Solu.pl to dla kogo jest ten serwis i jak na tym zarobić? Nie jest to klasyczna porównywarka cen, nie jest to też porównywarka produktów. Zakładając też, że 90% z wyników wyszukiwania pochodzi z Allegro można zastanowić się czy jest sens korzystać z Solu. I to jest moim zdaniem główny problem do rozwiązania dla autorów Solu bo na Allegro nie da się zarobić - mając 10 milionów real users Allegro nie jest zainteresowanie płaceniem za ruch.

Jeśli w jakiś sposób Solu zyska popularność i zdobędzie odpowiednia liczbę sklepów to myślę, że z finansowaniem samego projektu nie będzie problemów (na allegro nie da się zarobić). Do zastosowania jest sporo modeli znanych z porównywarek i wyszukiwarek (no i zostaje oczywiście reklama).

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama