Z początkiem 2011 został uruchomiony serwis Solu.pl. Jest to krótko mówiąc wyszukiwarka produktów. Serwis przeszukuje Allegro, Świstaka i z sklepów i...
Solu nie próbuje też chyba konkurować z porównywarkami cen, byłoby to moim zdaniem porywanie się z motyką na słońce. Zaletą i atutem Solu jest natomiast szybkość działania wyszukiwarki. Zróbcie krótki test i zobaczycie o co mi chodzi. Praktycznie serwis podaje nam listę z wynikami zaraz po tym jak skończymy wpisywać wyszukiwaną frazę.
Jeśli chodzi o wyniki wyszukiwania to nie mam do nich zastrzeżeń, jak na początek jest całkiem nieźle. Oczywiście z czasem trzeba będzie rozbudować wyszukiwarkę o kategorie i więcej możliwości filtrowania otrzymanych wyników.
Najważniejsze pytanie na jakie trudno może być odpowiedzieć autorom Solu.pl to dla kogo jest ten serwis i jak na tym zarobić? Nie jest to klasyczna porównywarka cen, nie jest to też porównywarka produktów. Zakładając też, że 90% z wyników wyszukiwania pochodzi z Allegro można zastanowić się czy jest sens korzystać z Solu. I to jest moim zdaniem główny problem do rozwiązania dla autorów Solu bo na Allegro nie da się zarobić - mając 10 milionów real users Allegro nie jest zainteresowanie płaceniem za ruch.
Jeśli w jakiś sposób Solu zyska popularność i zdobędzie odpowiednia liczbę sklepów to myślę, że z finansowaniem samego projektu nie będzie problemów (na allegro nie da się zarobić). Do zastosowania jest sporo modeli znanych z porównywarek i wyszukiwarek (no i zostaje oczywiście reklama).
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu