6

Śmialiśmy się z Francuskich mediów? Google wyda na ich wsparcie 60 milionów EUR

Pamiętacie pomysły francuskich mediów i rządu? Podatek od Google a potem było jeszcze próba wymuszenia na Google opłat za każdym razem jak francuskie media pojawiły się w newsach Google. Wszyscy śmieliśmy się głośno kiedy w odpowiedzi Google powiedział, że nie akceptuje takich warunków i może w/w media po prostu osunąć z wyszukiwarki jeśli te firmy […]
60 milionów? Proszę bardzo

60 milionów? Proszę bardzo

Pamiętacie pomysły francuskich mediów i rządu? Podatek od Google a potem było jeszcze próba wymuszenia na Google opłat za każdym razem jak francuskie media pojawiły się w newsach Google. Wszyscy śmieliśmy się głośno kiedy w odpowiedzi Google powiedział, że nie akceptuje takich warunków i może w/w media po prostu osunąć z wyszukiwarki jeśli te firmy sobie tego życzą. Taka reakcja Google była do przewidzenia prawda?

No to teraz przeczytajcie co wydarzyło się z początkiem Lutego. Eric Schmidt poinformował, że Google uruchomi „Digital Publishing Innovation Fund” dysponujący 60 milionami EUR. Głównym zadaniem funduszu będzie wspieranie firm w przemianach jakie zachodzą na rynku wydawniczym (transformacja z papieru do internetu). Dodatkowo Google będzie współpracować z wydawcami Francuskimi w zakresie zwiększenia przychodów online przy wykorzystaniu technologii i rozwiązań wielkiego G

Today I announced with President Hollande of France two new initiatives to help stimulate innovation and increase revenues for French publishers. First, Google has agreed to create a €60 million Digital Publishing Innovation Fund to help support transformative digital publishing initiatives for French readers. Second, Google will deepen our partnership with French publishers to help increase their online revenues using our advertising technology.

Kto krzyczy głośniej ten dostaje więcej? Wygląda na to, że tak. Zaskakujące jest to że Google zdecydowało się na taką formę rozwiązania francuskiego problemu. Przecież będą następni.

Czy powinniśmy sobie zadać pytanie co Google może zrobić dla naszych mediów będąc tak dużym i znaczącym „odbiorcą” budżetów reklamowy w Polsce?

Zdjęcie pochodzi z nbcnews.com