0

Rynek smartfonów w Indiach pięknie rośnie – jest o co się bić

IDC opublikował raport, w którym India w dalszym ciągu dzierży pozycję lidera szybkości rozwoju rynku smartfonów w w rejonie pacyficznej Azji. Trzeci kwartał wskazał na wzrost sprzedaży o 82% w stosunku do podobnego okresu w roku poprzednim. Dane ponadto wskazują na wzrost sprzedaży o 27% w stosunku „kwartał do kwartału”. W następnym roku oczekuje się […]

IDC opublikował raport, w którym India w dalszym ciągu dzierży pozycję lidera szybkości rozwoju rynku smartfonów w w rejonie pacyficznej Azji. Trzeci kwartał wskazał na wzrost sprzedaży o 82% w stosunku do podobnego okresu w roku poprzednim.

Dane ponadto wskazują na wzrost sprzedaży o 27% w stosunku „kwartał do kwartału”. W następnym roku oczekuje się sprzedaży na poziomie 80 milionów urządzeń. Prognozy wskazują na zwiększenie się sprzedaży urządzeń definiowanych przez IDC jako phablety – telefony od 5,5 cala do 6,99. Konsumenci natomiast swoimi decyzjami na rynku smartfonów pokazują, że idealnym rozmiarem telefonu komórkowego jest dla nich zakres od 4,5 cala do 5,5. Same phablety obecnie dzierżą około 6% udziałów. Badacze jednak oczekują, że wraz z lepszą dostępnością treści w wysokiej jakości obrazu i dźwięku oraz uatrakcyjnieniem się cen za dostęp do mobilnego Internetu znaczenie sprzętu będącego pomostem między telefonami komórkowymi i tabletami zwiększy się.

s12

Rynek indyjski przeżywa obecnie własną „rewolucję smartfonową”. Jest to bardzo atrakcyjny rynek dla niemalże wszystkich producentów telefonów, zwłaszcza, że jest on jeszcze według wszelkich danych nienasycony. To stwarza możliwość powalczenia tam o uznanie klientów – mimo wszystko w Indiach wybiera się raczej budżetowe propozycje. Takie, które wskazują na dobrą jakość wykonania, odpowiedni komfort pracy przy niskiej cenie urządzenia.

s22

Trudno się zatem dziwić sytuacjom, w których niektóre smartfony zamiast trafiać do Europy, debiutują na takich wschodzących rynkach, jak Indie. Tam, gdzie jeszcze można zawalczyć o udziały w rynku (a potem i pieniądze), znajdą się chętni do stanięcia do walki. Microsoft również bardzo aktywnie działa w Indiach wraz z budżetową linią swoich smartfonów. Na rynku indyjskim jak na razie rządzi Samsung, który znajduje się nie tylko wśród wiodących marek, ale także i bardzo mocnych, lokalnych producentów.

Grafika: 1, 2, 3

Źródło: GSMArena