7

Raport o polskich Social Mediach

ECCO network (sieć firm PR) przygotowało serię raportów dotyczących social media na świecie. Raporty podzielone są na kraje wśród których znalazła się również polska. Parterem, który pomógł zrobić raport na temat naszego kraju jest firma On Board PR (według raportu jedna z wiodących firm PR w Polsce). Jeśli chodzi o raport na temat Polski, przejrzałem […]

ECCO network (sieć firm PR) przygotowało serię raportów dotyczących social media na świecie. Raporty podzielone są na kraje wśród których znalazła się również polska. Parterem, który pomógł zrobić raport na temat naszego kraju jest firma On Board PR (według raportu jedna z wiodących firm PR w Polsce).

Jeśli chodzi o raport na temat Polski, przejrzałem go skupiając się na dziedzinach i kategoriach, które na co dzień obserwuje. Początek raportu jest dobry – jest to wprowadzenie pokazujące liczby użytkowników, najbardziej popularne portale, serwisy społecznościowe itp.

Niestety im dalej tym gorzej – raport ten jest tak naprawdę zlepkiem różnych danych podawanych przez różne źródła ale co najgorsze w bardzo różnych okresach czasu. Na przykład dane dotyczące popularnych wyszukiwarek blogowych pochodząc z roku 2008 i pokazują jako jedno z narzędzi nieistniejący już blogfrog.pl. Z kolei zachowania polskich internautów jeśli chodzi o social media przedstawiono na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród 150 osób. Lista popularnych blogów w niektórych kategoriach pochodzi z 2007 roku itd.

Mam też wiele uwag to serwisów które pokazywane są w tym raporcie jako popularne w danych kategoriach czyli np linkologia.pl jako jeden z głównych serwisów social bookmarking, metacrawler.com jako jedna z popularnych wyszukiwarek, mojetropy.pl, CafeNews.pl itp.

Raport daje więc bardzo ogólne pojecie o tym co dzieje się w naszym kraju w internecie natomiast nie może być moim zdaniem traktowany jako podstawa do czegokolwiek więcej.

Należy natomiast docenić fakt, że raporty tego typu (choć często w bardzo ograniczonej formie w porównaniu do naszego) powstały dla dla kilkunastu krajów i dziek nim możemy się na przykład dowiedzieć jaki serwis społecznościowy jest najbardziej popularny w Szwecji, Irlandii czy nawet Egipcie.