ECCO network (sieć firm PR) przygotowało serię raportów dotyczących social media na świecie. Raporty podzielone są na kraje wśród których znalazła się...
Jeśli chodzi o raport na temat Polski, przejrzałem go skupiając się na dziedzinach i kategoriach, które na co dzień obserwuje. Początek raportu jest dobry - jest to wprowadzenie pokazujące liczby użytkowników, najbardziej popularne portale, serwisy społecznościowe itp.
Niestety im dalej tym gorzej - raport ten jest tak naprawdę zlepkiem różnych danych podawanych przez różne źródła ale co najgorsze w bardzo różnych okresach czasu. Na przykład dane dotyczące popularnych wyszukiwarek blogowych pochodząc z roku 2008 i pokazują jako jedno z narzędzi nieistniejący już blogfrog.pl. Z kolei zachowania polskich internautów jeśli chodzi o social media przedstawiono na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród 150 osób. Lista popularnych blogów w niektórych kategoriach pochodzi z 2007 roku itd.
Mam też wiele uwag to serwisów które pokazywane są w tym raporcie jako popularne w danych kategoriach czyli np linkologia.pl jako jeden z głównych serwisów social bookmarking, metacrawler.com jako jedna z popularnych wyszukiwarek, mojetropy.pl, CafeNews.pl itp.
Raport daje więc bardzo ogólne pojecie o tym co dzieje się w naszym kraju w internecie natomiast nie może być moim zdaniem traktowany jako podstawa do czegokolwiek więcej.
Należy natomiast docenić fakt, że raporty tego typu (choć często w bardzo ograniczonej formie w porównaniu do naszego) powstały dla dla kilkunastu krajów i dziek nim możemy się na przykład dowiedzieć jaki serwis społecznościowy jest najbardziej popularny w Szwecji, Irlandii czy nawet Egipcie.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu