8

[Raport] Nielsen pokazuje dlaczego muzyka w chmurze ma sens

Wydawałoby się, że muzyka w chmurze to raczej pomysł abstrakcyjny. Przecież możemy wgrać do telefonu nasze ulubione albumy czy utwory i nie tracić transferu danych na streaming muzyki. Poza tym nie wszędzie jest odpowiedni zasięg itp. Statystyki pokazują jednak, że streaming muzyki oraz radio internetowe stają się coraz bardziej popularne wśród posiadaczy smartphonów. Według najnowszego […]

Wydawałoby się, że muzyka w chmurze to raczej pomysł abstrakcyjny. Przecież możemy wgrać do telefonu nasze ulubione albumy czy utwory i nie tracić transferu danych na streaming muzyki. Poza tym nie wszędzie jest odpowiedni zasięg itp. Statystyki pokazują jednak, że streaming muzyki oraz radio internetowe stają się coraz bardziej popularne wśród posiadaczy smartphonów.

Według najnowszego raportu Nielsena blisko 50% użytkowników Androida i iOS korzysta z tego typu usług. Ciekawe jest też że zaraz po streamingu muzyki i radiu internetowym popularne jest oglądanie filmów i mobilnej telewizji (wykres poniżej). Z tego typu usług korzysta 35% Androidowców i 37% użytkowników iOS. Oczywiście są to dane tylko dla rynku US, ale wiadomo też że to tam tworzone są trendy, które później obserwujemy na całym świecie.

Raport pokazuje też średnią konsumpcje danych użytkowników urządzeń z systemem iOS i Android. Wypada ona na poziomie 582 MB dla Androida i nieznacznie mniej bo 492 MB dla iOS miesięcznie.



Zakładając, że nowe usługi od Amazon, Google czy Apple w kontekście muzyki w chmurze będą zwiększały popularność tego typu aktywności użytkowników smartphonów to widzimy o jak dużej ilości użytkowników mówimy i o jakiej skali. I na koniec warto pamiętać o tym jak dynamicznie rozwija się rynek smartphonów.