14

Przenośne 3D bez okularów? Na razie porażka [case Nintendo 3DS]

Nintendo 3DS to najnowsza konsola przenośna firmy Nintendo. Słynąca z odnoszących niesamowite sukcesy Game Boyów i DSów, dotychczas bezkonkurencyjna, firma zaliczyła pierwsze od dawna, solidne potknięcie. 3DS nie sprzedawał się tak jak zakładano, a jego najbardziej promowana funkcja – 3D bez okularów – okazało się relatywnie chłodno przyjęte. Amerykańska firma badawcza Interpret LLC na próbie przeszło […]

Nintendo 3DS to najnowsza konsola przenośna firmy Nintendo. Słynąca z odnoszących niesamowite sukcesy Game Boyów i DSów, dotychczas bezkonkurencyjna, firma zaliczyła pierwsze od dawna, solidne potknięcie. 3DS nie sprzedawał się tak jak zakładano, a jego najbardziej promowana funkcja – 3D bez okularów – okazało się relatywnie chłodno przyjęte.

Amerykańska firma badawcza Interpret LLC na próbie przeszło 1600 osób sprawdziła świadomość tej marki, a także nieco szerzej – doświadczeń płynących z korzystania z trójwymiarowych ekranów. I, jak wynika z tytułu zresztą, to jeszcze nie koniec problemów 3DSa i mobilnego 3D.

W tym roku 60% respondentów wiedziała o istnieniu czegoś takiego, jak 3DS – to całkiem niezły wynik. Ale spośród tych osób już tylko 28% z tej grupy zdawało sobie sprawę, że konsola Nintendo pozwala oglądać trójwymiarowe obrazy bez zakładania specjalnych okularów. Do pozostałych 3/4 komunikat na ten temat nie dotarł i być może wyobrażają sobie, że wraz z konsolą do metra zabieramy ciemne szkła na oczy.

Szczególnym pesymizmem napawają odpowiedzi graczy, którzy sesje z 3DSem mają za sobą. Aż 28% z nich uważa, że efekt 3D utrudnia granie, podczas gdy mówiących o dodaniu wartości do rozgrywki jest wyłącznie 22%. 13% wszystkich posiadaczy tej konsoli w ogóle nie włącza efektu 3D podczas zabawy.

Co ciekawe, zwiększa się odsetek osób cierpiących na zawroty głowy i nudności spowodowane trójwymiarową rozrywką. Z 30% przed rokiem do 37% w 2011. Czy wynika to generalnie z większej liczby osób, które 3D spróbowały? Czy po „early adopters„, reszta jest mniej odporna na nowe doznania? Na te pytania badanie nie przynosi nam odpowiedzi.

Z mojego punktu widzenia 3DS to porażka przede wszystkim z powodu braku ciekawych gier. Te niedługo się pojawią, ale wciąż pozostanie problem kiepskiego 3D. Efekt ten niestety, wbrew moim własnym nadziejom (kupiłem konsolę w dniu premiery) nie jest ani satysfakcjonujący, ani nie dodaje absolutnie nic w temacie samej rozgrywki.

Mobilne 3D? Jeszcze nie teraz. Stacjonarne? Moim zdaniem też nie. Czy macie inne doświadczenia i zdążyliście się już przekonać?

[źródło]