Według raportu We are social na świecie jest 2,5 mld użytkowników Internetu, czyli co trzeci człowiek na Ziemi ma do niego dostęp. Ilość czasu spędzan...

Według raportu We are social na świecie jest 2,5 mld użytkowników Internetu, czyli co trzeci człowiek na Ziemi ma do niego dostęp. Ilość czasu spędzanego w sieci stale rośnie. Trzeba przyznać, że liczby te robią wrażenie, tym bardziej jeżeli uświadomimy sobie, że niemal wszyscy niezależnie, czy korzystamy z Internetu przez komputer stacjonarny w Polsce, czy przeszukujemy sieć na tablecie w Bangkoku, funkcjonujemy w jednym ekosystemie, a nasze drogi mogą przeciąć się w każdej chwili. Warto zatem zaznajomić się z liczbami, które powiedzą co nieco o sferze, w której znajduje się co 3 człowiek na Ziemi.
Nie ulega żadnej wątpliwości, że obecnie Internet jest jednym z najważniejszych mediów XXI w. Czas, który spędzamy w Internecie z roku na rok rośnie. Rośnie także liczba internautów, kont w mediach społecznościowych, a także ilość urządzeń mobilnych, za pomocą których przeglądamy Internet. Skoro więc jest to tak ważne medium, warto znać dokładne liczby i statystki dotyczące Internatów, a w szczególności tych z Polski.
Agencja We are social przygotowała szczegółowy raport odnośnie czasu spędzanego w Internecie, a także jego zasięgu i sposobu przeglądania. We are social to singapurska agencja interaktywna, która prowadzi własne statystki i badania na potrzeby branży internetowej. Na ich stronie 8 stycznia opublikowany został dokładny raport, dotyczący dostępu do Internetu, czasu w nim spędzanego, czasu poświęconego na media społecznościowe i wielu innych zagadnień związanych z naszymi zachowaniami online.
Często nie zdajemy sobie sprawy, jak powszechny stał się dostęp do Internetu, telefonów komórkowych, oraz jak wiele naszego dziennego czasu pochłania przebywanie w sieci. Raport przygotowany przez We are social bada te zagadnienia w skali globalnej, a następnie wyszczególnia dane odnosząc je do konkretnego regionu. Co ciekawe w raporcie, który zamieszczam we wpisie, znalazło się również miejsce dla Polski.
Liczby zebrane przez We are social mogą okazać się przydatne dla wszystkich, którzy funkcjonują w sferze on-line. Niezależnie, czy jesteś social media menadżerem, specem od marketingu internetowego, czy pozycjonujesz strony w Internecie, warto odnośnie swojej branży znać sztywne liczby. Liczby zawsze działają na wyobraźnię, a także mogą służyć do poparcia wielu tez, jak chociażby takiej, że warto inwestować w reklamę w Internecie, bowiem w Polsce dostęp do Internetu ma 2/3 populacji, a dzienne spędzamy w nim 4 godz. i 59 min! Czas ten wyprzedził o 52 min codzienne oglądanie telewizji, której poświęcamy 4 godz. i 7 min. (dane wg. Według danych Nielsen Audience Measurement w 2013 r. dla portalu Newsweek.pl). Wiadomo również, że niektóre dane i zachowania internautów z państw lepiej rozwiniętych, z czasem przeniosą się również na Polskę. Jak wykorzystać raport, to już zostawiam Wam.
Kończąc, w jednym zdaniu, raport dla jednych może być jedynie ciekawostką, dla innych narzędziem, z którego na zawołanie można wyciągnąć potrzebne dane. Zapraszam do zapoznania się z nim, szczegółowe dane odnośnie Polski znajdziecie na stronie 114.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu