3

Polestar 1 testowany na kole podbiegunowym: Szwedzi szykują niezniszczalne auto

Chociaż Polestar 1 już miał swoją światową premierę, to Szwedzka marka nadal prowadzi intensywne testy sportowej hybrydy. Tuż przed Salonem Samochodowym w Pekinie auto sprawdzane było m.in. na kole podbiegunowym.

Światowa premiera nowego Polestar 1 odbyła się pod koniec 2017 roku. Wtedy też Volvo zaprezentowało pierwszy raz sportową hybrydę, która zdecydowanie zaprzecza szwedzkim trendom. Chociaż z pewnością Polestar 1 jest autem szalenie bezpiecznym, to jednak tutaj pierwsze skrzypce ma odgrywać sport. Do stworzenia takiego samochodu konieczne są najbardziej wymagające testy.

Polestar 1: testy tuż przed kolejną premierą

Na przełomie kwietnia i maja w Szanghaju odbędzie się Salon Samochodowy. To kolejna znacząca impreza, na której pokazany zostanie Polestar 1. Europejczycy zobaczyli tę sportową hybrydę podczas wystawy samochodowej w Genewie, a nie od dzisiaj wiadomo, że chiński rynek jest dla producentów niezwykle lukratywnym kierunkiem. Dlatego też Volvo przywiezie do Chin swoje najmłodsze dziecko. To będzie zdecydowanie ciekawa prezentacja – zwłaszcza, że auto dopiero co przyjechało z wyczerpujących testów na kole podbiegunowym.

Testy dostarczyły nam fantastycznych informacji na temat prowadzenia i dynamiki nowego modelu. Jesteśmy bardzo zadowoleni z balansu nadwozia, ale największe wrażenie zrobił nas system odpowiedzialny za rozdział momentu obrotowego tylnej osi. Teraz jesteśmy pewni jak bardzo poprawia on prowadzenie i reagowanie samochodu na polecenia kierowcy. To samochód stworzony dla kierowcy. Możemy szczerze powiedzieć, że zdaliśmy egzamin i zrobiliśmy milowy krok w rozwoju Polestar 1. Będziemy kontynuować testy w 2018 roku. Teraz skupiamy się na przedstawieniu modelu chińskiej publiczności po raz pierwszy – jest to kluczowy rynek dla nas powiedział Thomas Ingenlath CEO Polestar

Volvo wraz z konstruktorami Polestar poprzez testy polarne chcieli sprawdzić jak Polestar 1 będzie zachowywał się w warunkach ekstremalnie niskich temperatur – wystarczy wspomnieć, że miejscu testów temperatura spadała poniżej -28 stopni Celsjusza. Głównymi celami jazd testowych było odpowiednie zestrojenie konwencjonalnych elementów, takich jak: zawieszenie, układ kierowniczy czy balans. Sprawdzano również cały układ napędowy i baterie, które przechodziły w tym czasie ciężką próbę.

Polestar 1: hybrydowe Coupe rodem ze Szwecji

Konstruktorzy Polestar 1 podkreślają, że nadwozie sportowej hybrydy w całości stworzone zostało z włókna węglowego, co nie tylko obniżyło masę o 230 kg, ale zdecydowanie wpłynęło też pozytywnie na sztywność, która zwiększyła się o 45%. Auto bazuje na planowanym modelu C90, który w przyszłości uzupełni gamę modelową „dziewięćdziesiątek”.

Za napęd szwedzkiego auta odpowiada 2-litorwy silnik Drive-E, który wspomagany jest przez dwie jednostki elektryczne, z możliwością wektorowania momentu obrotowego. Całość szczyci się mocą 600 KM i 1000 Nm momentu obrotowego.

Konstruktorzy twierdzą, że jest to samochód elektryczny ze wspomaganiem silnikiem spalinowym. Szwedzi chwalą się z kolei, że Polestar 1 ma być autem hybrydowym o największym zasięgu na samym napędzie elektrycznym – na jednym ładowaniu możliwe ma być przejechanie nawet 150 km. Prace projektowe nad Polestar 1 mają zakończyć się w połowie tego roku, a oficjalna produkcja ruszy w połowie 2019 roku. Auto produkowane będzie w Chinach. Volvo zapowiada, że rocznie powstawać ma zaledwie 500 egzemplarzy tego modelu, a Polestar 1 nie jest jedynym planowanym autem tej submarki.