72

Po 25 latach koniec z uśmiechniętą buźką w logo Plus. Zobaczcie nowe loga Plusa i Polsatu

Zwykle nie pochylamy się nad zmianami logotypów w polskich firmach, ale ta zapowiedziana przez Grupę Polsat jest znacząca, w zasadzie to zupełnie nowe loga identyfikujące dwa najważniejsze obszary działalności Grupy.

Zmiana logo Plusa i Polsatu ma na celu mocniejszą identyfikację oraz rozróżnienie głównych marek Grupy Polsat. Plus miałby się kojarzyć z wszystkim co związane jest z komunikacją, a Polsat z treściami i kontentem.

Zygmunt Solorz:

Rozpoczynamy nowy rozdział w historii Grupy – przedstawiamy nowe logotypy wspomnianych naszych najważniejszych i kluczowych marek: Plusa i Polsatu. Nowe logotypy zostały zaprojektowane przede wszystkim z myślą o przejrzystości i łatwości ich odbioru przez naszych widzów i klientów: z jednej strony tak, by wizualnie kojarzyły się z tą samą Grupą, a z drugiej – by zachowały swoje indywidualne wartości. Plus to telekomunikacja, a Polsat to kontent. Będziemy też w komunikacji korporacyjnej używać nowej nazwy Grupy, podkreślającej tę zależność i współdziałanie – Grupa Polsat Plus.

Jak tłumaczy się taki, a nie inny wygląd nowego logo Plusa i Polsatu. Zielone logo Plusa ma wskazywać odbiorcom na innowację i rozwój operatora oraz troskę o środowisko i lepsze życie. Z kolei logo Polsatu identyfikowane ma być z energią, radością i optymizmem płynącym z wizerunku słońca, czyli jak do tej pory, ale z bardziej spójnym przekazem wizualnym dla całej Grupy Polsat.

Piotr Gaweł, Członek Zarządu Polkomtela, operatora sieci Plus:

Nowe, spójne logotypy Plusa i Polsatu to sposób na lepsze komunikowanie naszych usług i ich łatwiejsze kojarzenie z nami przez klientów. Chcemy wyeksponować wartości naszych marek w sposób przejrzysty, prosty i wyrazisty tak, aby widzowie i klienci wiedzieli, że jest to marka z Grupy Polsat Plus, że odpowiada na ich indywidualne potrzeby, że jest to usługa najwyższej jakości oraz że korzystanie z nich, szczególnie w pakiecie, zapewnia im atrakcyjną cenę. Zgodnie z naszą przewodnią myślą strategiczną: „Dla Każdego. Wszędzie.

Przyznam, że osobiście zaskoczyła mnie ta informacja, przez te 25 lat przyzwyczaiłem się już mocno do logo z uśmiechniętą buźką Plusa, którą widać niemal wszędzie w przestrzeni publicznej czy na koszulkach siatkarzy i siatkarek od wielu lat. Niemniej trzeba przyznać, że nowe logo jest teraz dużo czytelniejsze i spójniejsze, dzięki podobnej identyfikacji w zmienionym logo Polsatu. Z pewnością to pomoże w bardziej czytelnym odbiorze tych obu marek.

Aktualnie Plus zapewnia najszerszy dostęp w Polsce do nowej technologii 5G, dostępnej dla 12 mln mieszkańców wszystkich 16 województw w Polsce. Z kolei Polsat, którego programy ogląda codziennie prawie 20 mln widzów telewizji ma w swoim portfolio już blisko 40 programów. Bez wątpienia więc zmiana ta zostanie zauważona przez sporą część Polaków.

Kiedy to nastąpi? Zmiana logo Plusa i Polsatu ma być wprowadzona stopniowo i podzielona na kilka etapów. Grupa Polsat nie zdradza jednak, kiedy dokładnie zostanie udostępniona. Poprzedzi ją też zmieniona strategia komunikacji tych marek.

Źródło: Grupa Polsat.