Wczoraj w serwisie Wykop pojawiła się informacja, że jakoby Cyfrowy Polsat i Plus mieli podjąć decyzję o ponownym otwarciu swoich salonów w galeriach handlowych. Zapytaliśmy o to Plusa i pozostałych operatorów, jak to u nich naprawdę wygląda obecnie.
W serwisie Wykop możemy na przykład przeczytać taką wypowiedź:
Pracuje w Plusie w galerii handlowej i wlasnie dostałem info, że mam iść do pracy. Powód? Rozporządzenie nie wymienia bezpośrednio salonów telekomunikacyjnych. Plus pewnie by sobie życzył żeby go z nazwy w rozporządzeniu wymienić...
Samo znalezisko linkuje do innej wypowiedzi na Facebooku:
W komentarzach pod tym postem można przeczytać rozżalonych pracowników, którzy musieli dziś wrócić do pracy:
Postanowiliśmy więc zapytać Plusa i innych operatorów, czy mają swoje salony otwarte w galeriach handlowych. Dla przypomnienia, decyzja rządu o zamknięciu sklepów dotyczy galerii handlowych powyżej 2 tys. mkw, z wyjątkiem sklepów spożywczych i aptek.
Co na te doniesienia odpowiedział Plus? Tomasz Matwiejczuk, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej:
- Zalecamy klientom, aby w pierwszej kolejności wybierali kontakt zdalny, a do punktu udawali się, gdy nie są w stanie załatwić danej sprawy elektronicznie lub przez telefon - wszystkie możliwe formy kontaktu są opisane na http://www.plus.pl/kontakt. Nasze punkty w centrach handlowych były zamknięte w sobotę i poniedziałek i pozostają zamknięte.
Usługi telekomunikacyjne są obecnie podstawą łączności i komunikacji między rodzinami, bliskimi ale też pracownikami tysięcy firm, a także dla milionami uczniów i studentów. Utrzymanie ciągłości działania sieci i świadczenia naszych usług jest więc kluczowe dla wszystkich obywateli, firm, instytucji czy organów administracji publicznej. Zależy nam na utrzymaniu maksymalnej możliwej dostępności naszych usług, dlatego pracę naszych punktów ograniczamy obecnie do tych wolnostojących. Należy przy tym pamiętać, że dla milionów obywateli naszego kraju, równie ważne obecnie jak artykuły podstawowe, jest możliwość łączności z innymi, a to mogą zapewnić jedynie firmy telekomunikacyjne.
Podjęliśmy więc decyzję o pozostawieniu jako otwartych części naszych punktów obsługi klienta (poza centrami handlowymi). Zanim jednak ktoś uda się do salonu, może telefonicznie sprawdzić czy jest czynny - numer telefony można znaleźć na stronie www.plus.pl/znajdz-salon.
Dobro naszych Klientów i Pracowników jest dla nas podstawową sprawą, dlatego wprowadziliśmy w punktach procedury, mające zapewnić maksymalny poziom bezpieczeństwa. W punktach obsługi Klienta wprowadzono nadzwyczajne środki związane z higieną, punkty zostały wyposażone w środki dezynfekcyjne, w tym dezynfekowane mają być m.in. długopisy, klamki, drzwi wejściowe oraz fotele. Wprowadzono również nowe procedury obsługi Klientów - zgodnie z zasadą, że w punkcie sprzedaży mogą znajdować się tylko Klienci, którzy są obsługiwani.
Z kolei rzecznik prasowy Orange, Wojciech Jabczyński udzielił nam takiej informacji:
- Zgodnie z decyzjami podjętymi przed administrację państwową nasze sklepy w centrach handlowych będą zamknięte. Salony znajdujące się poza centrami handlowymi pozostaną czynne, a pracownicy będą postępować ściśle z wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego.
T-Mobile natomiast informuje, że również mają zamknięte swoje salony w centrach handlowych, a z tych tzw. „ulicznych” salonów otwarte są tylko niektóre. Głównie wygląda to tak, że mają po jednym otwartym salonie w mniejszych miejscowościach, po dwa w większych, a w Warszawie tylko cztery. Pełną listę otwartych salonów znajdziecie pod tym linkiem. Lista otwartych salonów jest na bieżąco aktualizowana.
Aktualizacja
Dostaliśmy właśnie na skrzynkę e-mail pismo od jednego z pracowników sieci, które Plus rozesłał do swoich salonów w dniu wczorajszym, w którym to poinformował, że salony Plus mogą i mają być otwarte od dnia dzisiejszego. Wygląda więc na to, że plany takie rzeczywiście były, ale w wyniku protestów Plus wycofał się z pomysłu.
Aktualizacja II
Po publikacji powyższego wpisu otrzymaliśmy też oświadczenie Play w powyższej sprawie, publikujemy je w całości:
W związku z wprowadzonym stanem zagrożenia epidemicznego jeśli chodzi o pracę naszych salonów podejmujemy działania, które mają ograniczyć ryzyko zdrowotne, przy równoczesnym zapewnieniu ciągłości obsługi Klientów, bo usługi telekomunikacyjne są podstawową i obecnie najbezpieczniejszą formą kontaktu między nami, a naszymi bliskimi, współpracownikami, wszelkimi instytucjami, w tym pomocą medyczną lub policją.
Pamiętajmy, że załatwienie pewnych formalności nie jest możliwe poprzez kanały zdalne ze względu na obowiązujące prawo. Dlatego otwieramy wybrane salony, jako niezbędne minimum. Zmniejszyliśmy ilość pracowników w salonach, wprowadziliśmy wszystkie zalecenia Głównego Inspektoratu Sanitarnego, grafiki układamy na bieżąco, a nasi pracownicy mają prawo odmówić obsługi w przypadku uznania, że istnieje zagrożenie dla ich zdrowia.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu