Polska

Ofensywa telewizji internetowej Onetu - będzie się działo. Oto wiosenna ramówka

Konrad Kozłowski
18

Jesienne wybory były doskonałą zapowiedzią zmian, które nadejdą. I nie mam tu na myśli sytuacji politycznej, a scenę największych portali internetowych w Polsce, które coraz bardziej doceniają treści wideo i angażują się w ich tworzenie. Jednak dotychczasowych działań Onetu nie sposób przyrównać do tego, co będzie działo się już tej wiosny. Takiej ramówki, z taką obsadą, jeszcze nie było.

Zwiastunem tych informacji mogły być zapowiedzi Onetu odnośnie programu, który zobaczymy w poniedziałkowy poranek 29. lutego, w dzień po gali wręczenia Oscarów. Poprowadzi go Tomasz Raczek, u którego zobaczymy wielu gości. Wkrótce na Onecie dosłownie zaroi się od materiałów wideo, za którymi stać będą osoby dotychczas widywane jedynie w klasycznej telewizji. Dużo mówiło się o przeprowadzce Tomasza Lisa, który już jakiś czas temu ogłosił, że jego program zobaczymy właśnie na Onecie. Premiera nastąpi 29. lutego i będzie to oczywiście program nadawany na żywo.

Poruszana w programach Onetu tematyka będzie zróżnicowana - pojawią się programy publicystyczne, lifestylowe, sportowe i rozrywkowe. Wiosną zobaczymy zdecydowanie najbliższy tematyce Antyweb program Onetu "Twardy reset" w nowej odsłonie - "Urbański testuje", który poprowadzi naturalnie Zbigniew Urbański. Za produkcje sportowe, między innymi "Euro Misja 2016", odpowiadać będzie Michał Pol, a na wszelakich ekranach urządzeń podłączonych do Sieci obejrzymy także Michała Broniatowskiego - redaktora naczelnego Forbes, Paulinę Młynarską i satyryk Tomasza Jachimka. Odpowiedzialni będą kolejno za programy: "Twarze Biznesu", "Lustro" i "Żółte papiery". Line-up produkcji uzupełniają "Mordor na podsłuchu", "Eventy Live", "Akademia Video" i program publicystyczny na żywo: "Subiektywni".

Nowe twarze pojawią się także w kierownictwie - Bartosz Węglarczyk obejmie stanowisko funkcję dyrektora programowego Grupy Onet.pl. Za wszystkie serwisy traktujące o tematyce biznesowej odpowiadać będzie Roman Młodkowski, twórca programu TVN CNBC. Polską edycja Business Insidera kierować będzie Łukasz Grass, związany z branżą mediową od ponad 15 lat.

Przedstawienie wiosennej ramówki Onetu to bardzo odważne posunięcie, chociażby dlatego, że do tej pory portale internetowe słynęły raczej z jednorazowych akcji (wybory), bądź krótki serii. Tym razem mamy do czynienia z solidną deklaracją, którą popierają znane i rozpoznawalne osoby z branży medialnej. Z chęcią sprawdzę każdy z zapowiadanych programów, by przekonać się jaki poziom, głównie techniczny, będą reprezentować, choć oczywiście ich treść nie będzie mniej istotna. Intryguje mnie na ile zapału i determinacji wystarczy Onetowi, by kontynuować rozpoczętą, bądź co bądź, małą rewolucję. Bez wątpienia są to kosztowne przedsięwzięcia, dlatego za tym wszystkim stoi, a przynajmniej powinien, odpowiedni plan biznesowy.

Wszystkie zwiastuny programów zobaczycie na kanale Onet News na YouTube.

Na chwilę obecną, oprócz nowych treści (współ)tworzonych przez solidnych profesjonalistów pod nowym kierownictwem, chciałbym też zobaczyć zupełnie nową odsłonę strony głównej OnetTV, która stanie się bardziej przejrzysta i przyjazna. Odnoszę wrażenie, że w aktualnym wydaniu wszechobecny tam chaos może tylko zniechęcić widzów, którzy poszukują konkretnych programów. Nie wiem też, w jakim celu nazwy programów poprzedzone są znakiem "#" - czy jest to zachęta do oznaczania w postach publikowanych w sieciach społecznościowych wpisów dotyczących konkretnych produkcji? Być może, lecz w mojej ocenie, wizualnie nie wypada to najlepiej.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu