Startups

NuPlays - polski startup, który szuka sposobu na sprzedaż mp3 w sieci

Kamil Mizera
NuPlays - polski startup, który szuka sposobu na sprzedaż mp3 w sieci
13

W ostatnim czasie na świecie, ale również w Polsce, furorę robi streaming muzyki. Kupujemy abonament i mamy dostęp do bazy milionów utworów, które możemy słuchać nie tylko na komputerze, ale również, dzięki aplikacjom, na telefonach czy tabletach. Wśród najbardziej znanych tego typu serwisów wymieni...

W ostatnim czasie na świecie, ale również w Polsce, furorę robi streaming muzyki. Kupujemy abonament i mamy dostęp do bazy milionów utworów, które możemy słuchać nie tylko na komputerze, ale również, dzięki aplikacjom, na telefonach czy tabletach. Wśród najbardziej znanych tego typu serwisów wymienić należy Spotify czy Deezera. Ale obok streamingu istnieje również model bezpośredniego kupowania mp3, który do perfekcji doprowadził Apple i chyba tylko ta firma naprawdę radzi sobie na tym rynku. Nie znaczy to jednak, że sklepy z muzyką w cyfrowej formie zniknęły, ba, nawet powstają nowe, szukając sposobu na to, aby przekonać klientów do kupowania mp3.

Takim serwisem jest NuPlays, który stara się sprzedawać całe albumy w formie mp3, które, wbrew dzisiejszym trendom, można normalnie pobrać w paczce na nasz komputer. Jednak w dzisiejszych czasach sprzedaż muzyki w takim modelu udaje się nielicznym, którzy oferują poza muzyką dodatkowe korzyści dla użytkowników, przywiązując ich tym samym do siebie. Mistrzostwo w tym osiągnął Apple, ale i NuPlays chce iść w tym kierunku.

Serwis pozwala niezależnym artystom czy wytwórniom, chcącym sprzedawać muzykę poprzez platformę, na budowanie specjalnych ofert połączonych ze sprzedażą muzyki, jak koszulki, winyle, specjalne wydania, a nawet spotkania z artystami. Wszystko po to, aby sprzedać muzykę, ale również po to, aby wywołać u klienta poczucie, że kupuje coś więcej, niż tylko mp3. Oprócz tego NuPlays wprowadził specjalne punkty naliczane przy zakupach, które potem można wymieniać na przedmioty w specjalnych ofertach.

Sam serwis prezentuje się naprawdę całkiem dobrze i czytelnie. Każdy artysta ma własną, specjalną podstronę, na której zgrupowane są produkty i promocje z nim związane, sample kawałków, podstawowe informacje o samym zespole, itp. Oczywiście portal nie tylko pozwala kupować muzykę, ale również ją sprzedawać. Na razie na NuPlays nie znajdziemy szczególnie bogatej oferty, ale serwis jest dość młody, więc musimy poczekać na jego rozwój.

Pytanie tylko, czy on nastąpi? Czy rzeczywiście w Polsce jest możliwa platforma sprzedaży muzyki, która odniesie sukces? Niestety, ale z kupowaniem mp3 w Polsce nie jest za dobrze, a obecny trend stawia raczej na streaming niż kupowanie pojedynczych albumów. Oczywiście, twórcy NuPlays dobrze kombinują – dodatkowe korzyści mają przyciągać klientów i dawać szansę na sprzedaż dla muzyków. O tym jednak, czy to „zaskoczy” zdecyduje to, czy oferty te będą wystarczająco interesujące. Czy tak będzie – to się okaże, na pewno będę się przyglądał temu projektowi i trzymam za niego kciuki.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

StartupPolskamuzykamp3