Twitter od 2006 roku nie zmieniał swojej strony głównej. Dzisiejsza premiera jest więc o tyle znacząca, że tak naprawdę pokazuje trochę czym c...
Twitter od 2006 roku nie zmieniał swojej strony głównej. Dzisiejsza premiera jest więc o tyle znacząca, że tak naprawdę pokazuje trochę czym chce być ten serwis i w jakim kierunku się rozwinął - choć ciekawe czy początkowo taki był pomysł na Twittera czy też ludzie pokazali do czego chcą i używają tego serwisu.
Ewolucji Twittera od narzędzia do komunikacji (za pomocą statusów) do wyszukiwarki, narzędzia do dzielenia się informacjami, odkrywania czy badania trendów - nie da się zaprzeczyć. O ile wiele osób nie rozumiało idei pisania o tym co robimy w danej chwili o tyle nowa strona główna przedstawia Twittera w bardziej zrozumiałej formie. Widzimy wyszukiwarkę informacji generowanych i polecanych przez użytkowników, widzimy najpopularniejsze tematy z ostatniej minuty, dnia i tygodnia i wszystko to ubrane jest w dość spójny i znany użytkownikom interfejs.
Twitter w nowej odsłonie strony głównej mówi też więcej o możliwościach biznesowych serwisu - została przygotowana specjalna pod strona na której autorzy tłumaczą jakie korzyści biznesowe może przynieść korzystanie z tego narzędzia. Zebrane zostały też ciekawe Case Studies pokazujące jak inne firmy efektywnie korzystają z "nowych" mediów i jakie dzięki temu osiągają korzyści. Moim zdaniem świetny materiał - tłumaczący i porządkujący wiedzę i to w jaki sposób twórcy chcą "sprzedawać" biznesowi swój serwis.
Warto też zauważyć, że wyszukiwarka na stronie głównej twittera (która stała się teraz głównym narzędziem serwisu) działa błyskawicznie - jest to o tyle istotne, że Twitter oprócz tego, że stał się synonimem nowej formy komunikacji był też postrzegany jako serwis z wiecznymi problemami z wydajnością.
Przyznam, że od kiedy zacząłem korzystać z aplikacji Seesmic Desktop, Twitter coraz bardziej mnie wciąga. Korzystam z niego jako z źródła informacji a Seesmic bardzo ułatwia mi to poprzez pokazywanie w osobnych oknach moich filtrów wyszukiwania oraz możliwości budowania grup użytkowników. Dzięki temu możemy w łatwy sposób odseparować do streamu te osoby od których informacji nie chcemy przegapić.
Bazując na trzech listach użytkowników, oraz kilku filtrach mam bardzo fajne narzędzie które pokazuje mi ciekawe i informacje podawane bardzo często "z pierwszej ręki".
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu