35

Przydatna nowość w Google Grafika

Chwilę po wpisaniu jednego lub kilku słów w pole wyszukiwarki otrzymujemy tysiące, jeśli nie miliony grafik, które zdaniem opisów i algorytmów odpowiadają naszym oczekiwaniom. Od teraz, po wyszukaniu grafiki możemy zawężać wyniki jeszcze dokładniej, dzięki sugestiom Google.

Od zawsze wyszukiwanie obrazem w Google uznawałem za jedną z najciekawszych funkcji wyszukiwarki. Po znalezieniu ciekawego zdjęcia czy interesującej grafiki można szybko dotrzeć do źródła ich pochodzenia lub podobnych. Standardowe wyszukiwanie, oparte o wpisaną frazę i opisy znalezione w sieci oraz algorytmy rozpoznające zawartość zdjęcia, to również pole do popisu dla Google. Tym bardziej, że to właśnie wyszukiwarka pozwala teraz zacieśnić nasze wymagania w oparciu o automatycznie generowane podpowiedzi.

Polega to oczywiście na weryfikacji najpopularniejszych wyszukiwań, późniejszej aktywności użytkowników oraz ich działań w sieci. Po wpisaniu danego hasła w wyszukiwarkę i wciśnięciu „enter” naszym oczom ukazuje się zawsze zbiór grafik najlepiej pasujących do frazy. Ponad nimi znajdziemy teraz zielone (wybaczcie, jestem mężczyzną i dla mnie to po prostu kolor zielony;) przyciski, które podpowiadają w jaki sposób można ulepszyć wyszukiwanie. Po kliknięciu, wybrany przycisk zmienia kolor i trafia na początek listy, a my możemy wybierać następne obserwując zmiany w wynikach. Nie ma żadnego problemu ze zmianą filtrowania – ikonka „X” umożliwia zrezygnowanie z danej cechy.

Nowa funkcja Google Grafika – przyciski ze słowami kluczowymi

Nowa funkcja Google była testowana od ponad roku, by jesienią zawitać do większej liczby użytkowników. Na swoim koncie zauważyłem ją kilka dni temu i kilkukrotnie zdarzyło mi się z niej skorzystać. W większości przypadków zawartość przycisków pokrywa się z najczęstszymi słowa kluczowymi, ale nie jest to regułą. Co ciekawe, w anglojęzycznej wersji Google przyciski miewają różne kolory.