Ciekawe strony

Najwięcej wartą marką świata jest...

Konrad Kozłowski
Najwięcej wartą marką świata jest...
Reklama

...jeżeli weźmiemy po uwagę dane z sieci społecznościowych, mediów informacyjnych i Twittera - pada na Facebooka. Wyprzedził on w tym rankingu takich ...


...jeżeli weźmiemy po uwagę dane z sieci społecznościowych, mediów informacyjnych i Twittera - pada na Facebooka. Wyprzedził on w tym rankingu takich potentatów jak Apple czy Google. Skąd taki przewrót, skoro wspomniane firmy są znacznie większe i - bądźmy szczerzy - zarabiają o wiele więcej?

Reklama

Facebook po raz pierwszy pojawił się w tym zestawieniu i od razu wskoczył na pierwsze miejsce, a przygotowany przez General Sentiment raport dostarcza nie tylko tę zaskakującą informację, ale także fakty przemawiające za takim stanem rzeczy. Media społecznościowe nadal nie zwalniają tempa, być może przyrost użytkowników nie jest już taki imponujący, to nadal cieszą się gigantycznym zainteresowaniem i korzystamy z nich każdego dnia. Pomimo niezbyt optymistycznego obrotu spraw po IPO Facebooka, nawet takie wydarzenie jak pierwszy publiczny wywiad po tym wydarzeniu potrafi być przyczyną stabilizacji, a nawet delikatnego wzrostu cen akcji.

Apple udało się wyprzedzić Google w tym kwartale, jednak Facebook był poza zasięgiem firmy z Cupertino, dlaczego? We wrześniu zaprezentowany został niesamowicie wyczekiwany iPhone 5 i spotkał się z naprawdę dobrym przyjęciem, jednak mała ilość nowości w systmie iOS6, a tym bardziej problemy związane z nowy mapami stały się niekwestionowaną rysą na wizerunku firmy, co kosztowało ją naprawdę wiele (CEO Tim Cook oficjalnie polecił wykorzystywanie z usług konkurencji do czasu, aż Apple naprawi własny produkt).


Znacząca jest także różnica w wycenach trzech pierwszych marek, gdyż Facebook został wyceniony na ponad 751 milionów dolarów, a drugie Apple prawie sto milionów mniej. A jakie marki znalazły się w pierwszej dwudziestce? Zaraz za podium zawitało MTV, Amazon.com i Samsung. Dopiero na siódmej pozycji jest Microsoft, a Yahoo zamyka pierwszą dziesiątkę. By zapoznać się z całym raportem wystarczy udać się na stronę General Sentiment i pobrać plik PDF.

Nawiązując jednak do marki numer jeden - Facebooka - chciałbym dodać, że nie jest to dla mnie aż tak wielkie zaskoczenie. Czy tego chcemy czy nie - Facebook "wpycha się" dosłownie wszędzie: w telewizji, radiu czy gazetach coraz częściej reklamom towarzyszą odwołania do profili lub wydarzeń na tym portalu, a same media również wykorzystują go do kontaktu ze swoimi czytelnikami/widzami/słuchaczami. W pewnym stopniu więc Facebook opanował media i kreuje rzeczywistość.

Źródło: TheNextWeb, źródła grafik: Techi, TNW.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama