Na ciekawe dane trafiłem dziś na stronach Gemiusa, którego analitycy sprawdzili wyniki Megapanelu pod kątem popularności w Polsce serwisów randkowych, w zależności od płci i wieku odbiorców.
Zaczynając od ogólnych danych, w styczniu tego roku z serwisów randkowych korzystało łącznie aż 6,1 mln internautów w Polsce, czyli co piąty internauta w Polsce.
Jak to wygląda w rozbiciu na wiek internautów? Najlepiej oddaje to Affinity Index, dzięki któremu dokładnie widać tę dysproporcję płci. Jeśli chodzi o kobiety - w każdej grupie wiekowej wartość ta nie przekraczała 100. Z kolei w przypadku mężczyzn tylko osoby w wieku pomiędzy 15-20 rzadziej interesują się usługami randkowymi, a we wszystkich pozostałych grupach Affinity Index przekraczał 100.
Co to jest ten Affinity Index? Wydaje mi się, że najlepiej będzie posłużyć się tu przykładem - skoro 20% z wszystkich internautów korzysta z serwisów randkowych, to to jest właśnie nasza wartość Affinity Index równa 100 - czarna linia na wykresie. Patrząc po tym wykresie, najbliżej tej wartości są kobiety w wieku 21 - 35 lat, co oznacza, iż niemal 20% kobiet z tej grupy wiekowej korzysta z serwisów randkowych.Pozostałe grupy rzecz jasna odbiegają odpowiednio w górę lub w dół od tej średniej dla całej populacji. Na przykład, jeśli w którejś z grup wiekowych Affinity Index wyniósłby 200, oznaczałoby iż 40% osób w tym wieku korzysta z serwisów randkowych.
Jakie serwisy randkowe są najpopularniejsze? W przypadku mężczyzn TOP3 otwiera Onet Sympatia, dalej mamy Erodate.pl oraz aplikacja Tinder. Natomiast wśród kobiet: Onet Sympatia, a drugie i trzecie miejsce to odpowiednio aplikacje Tinder i Badoo.
Aplikacja randkowa czy serwis randkowy? Zależy od wieku i płci, młodzi mężczyźni w wieku 21-30 lat chętniej wybierają aplikacje randkowe, a z grupy wiekowej 51-75 lat serwisy randkowe. W przypadku kobiet w każdej grupie chętniej wybierana jest aplikacja randkowa.
Źródło: Gemius.
Stock Image from Depositphotos.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu