Rankingi aplikacji mobilnych

Ile czasu spędzamy w apkach mobilnych?

Piotr Kurek
Ile czasu spędzamy w apkach mobilnych?
Reklama

Ile czasu spędzacie dziennie z aplikacjami mobilnymi? Najnowsze wyniki data.io (dawniej App Annie) pokazują, że coraz dłużej patrzymy na ekrany smartfonów.

W swoim rocznym podsumowaniu rynku aplikacji mobilnych, App Annie podawało, że spędzamy coraz więcej czasu przed ekranem smartfona. Średnio, w aplikacjach potrafimy spędzać ok 4,7 godziny dziennie. Są też regiony, w których przekroczono barierę 5 godzin spędzonych w apkach każdego dnia. I to w sytuacji, gdzie zarówno Apple jak i Google oferuje użytkownikom rozwiązania pozwalające na oderwanie się od smartfona, choćby na kilkanaście minut. Czas przed ekranem, tryb skupienia, Cyfrowa Równowaga - bez względu jak nazywa się narzędzie do ograniczenia tego czasu, chyba nie do końca spełnia on swoje zadanie. Przynajmniej w niektórych regionach świata.

Reklama

App Annie, które w ostatnim czasie zmieniło nazwę na data.ai podsumowuje ostatni kwartał w kontekście najpopularniejszych aplikacji w 12 liczących się rynkach. Przedstawia też wyniki związane z tym, jak długo poświęcamy swojej uwagi apkom mobilnym i tym, że już niebawem przekroczymy kolejną godzinę spędzaną przed ekranem smartfona.

Prawie 6 godzin dziennie. Aplikacje mobilne zabierają nam coraz więcej czasu

Źródło: data.ai

Indonezja to kraj, w którym spędza się najwięcej czasu wpatrując w ekran smartfona. Data.ai podaje, że średnio, że tamtejsi użytkownicy spędzają średnio ok. 5,7 godzin dziennie przykuci do aplikacji mobilnych. To o 10% więcej niż w tym samym kwartale 2020 r. Na drugim miejscu jest Singapur, w którym czas spędzony z telefonem wzrósł o 40% w porównaniu z rokiem 2020. Data.ai podaje, że obecnie 3 kraje mogą "pochwalić" się ponad 5 godzinami dziennie - podium zamyka Brazylia. W ostatnich trzech miesiącach roku użytkownicy w 13 regionach (Indonezja, Singapur, Brazylia, Meksyk, Australia, Indie, Japonia, Korea Południowa, Kanada, Rosja, Turcja, USA, Wielka Brytania) poświęcili ponad 4 godziny dziennie. To wzrost z 12 rynków w pierwszym kwartale.

Data.ia zwraca jednak uwagę, że wzrosty te w ostatnim czasie spowolniły. Firma zaznacza jednak, że swoje obecne wyniki porównuje z drugim kwartałem 2020 r. Covid był mocnym katalizatorem i głównym powodem zwiększenia zainteresowania aplikacjami mobilnym. Jednak wzrosty są widoczne - w szczególności w niektórych krajach. W ciągu ostatnich dwóch lat Singapur wzrósł z 4,1 do 5,7 godzin. Australia to skok z 3,6 do 4,9 godzin dziennie. W obu przypadkach oznacza to wzrost spędzanego czasu o 40%.

Najpopularniejsze aplikacje i gry mobilne w drugim kwartale roku

Źródło: data.ai

A po co najchętniej sięgaliśmy z aplikacji i gier mobilnych w ostatnich trzech miesiącach? Liderem światowego zestawienia jest... Instagram, który w ostatnich tygodniach stał się bohaterem kontrowersji związanych ze zmianą koncepcji działania apki społecznościowej. Na drugie miejsce wrócił Facebook, który w porównaniu z pierwszym kwartałem tego roku zyskał przewagę, przynajmniej pod względem pobrań, nad TikTokiem i WhatsAppem, który zamyka podium. Swój udział w światowym zestawieniu pobrań aplikacji ma też indyjska platforma sprzedażowa Meesho, która wdarła się na 8. miejsce poprawiając swój wynik o 4 miejsca w porównaniu z początkiem roku. Stawkę 10 najczęściej pobieranych apek na świecie zamyka Spotify.

W kategorii gier zestawienie 10. najczęściej pobieranych tytułów wygląda następująco:

  1. Free Fire
  2. Subway Surfers
  3. Ludo King
  4. Bridge Race
  5. Tall Man Run
  6. Stumble Guys
  7. Candy Crush Saga
  8. ROBLOX
  9. Race Master
  10. Fill The Fridge

Choć w kwartalnym zestawieniu zabrakło Diablo: Immortal, warto dodać, że mobilna odsłona popularnej serii już teraz cieszy się ogromną popularnością na wielu kluczowych rynkach. Gra, która zadebiutowała na początku czerwca już teraz zajmuje miejsce w pierwszej 10. w wielu krajach. I to nie tylko w kwestii liczby pobrań, ale także w wydawaniu pieniędzy przez graczy.

Obrazek wyróżniający: Unsplash

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama