9

Najbardziej obiecujący startup na świecie. Wywiad z twórcami PlaceKnow.com

Oczywiście wszyscy wiemy, że Polak potrafi. Pytanie tylko, co. Twórcy serwisu PlaceKnow.com pokazują, że potrafili stworzyć ciekawy startup. To znaczy taki, który wzbudzi coś więcej oprócz lokalnego zainteresowania. A serwis ułatwiający znalezienie ciekawego miejsca na urlop czy wycieczkę trafił w końcu do Doliny Krzemowej. O tym, czego szukają tam Polacy i jak zainteresować Amerykanów naszymi […]

Oczywiście wszyscy wiemy, że Polak potrafi. Pytanie tylko, co. Twórcy serwisu PlaceKnow.com pokazują, że potrafili stworzyć ciekawy startup. To znaczy taki, który wzbudzi coś więcej oprócz lokalnego zainteresowania. A serwis ułatwiający znalezienie ciekawego miejsca na urlop czy wycieczkę trafił w końcu do Doliny Krzemowej. O tym, czego szukają tam Polacy i jak zainteresować Amerykanów naszymi rozwiązaniami opowiada w wywiadzie Tomasz Szczesny, Director of Business Operations serwisu PlaceKnow.com.

O PlaceKnow.com pisałem już jakiś czas temu – z okazji mistrzostw Euro 2012. Od tego czasu trochę się zmieniło. Między innymi stworzono nową aplikację na iOS, umożliwiającą bezpośrednie dodawanie zdjęć do portalu. Poza tym odświeżono design strony, zastosowano także optymalizację portalu na urządzenia mobilne.

Teraz twórcy PlaceKnow.com – Łukasz Sobański (CEO/Co-founder) oraz Tomasz Szczęsny (Director of Business Operations) – postanowili wypromować polski startup w Dolinie Krzemowej. Postanowiłem zadać im parę pytań na temat planów rozwoju, a także promocji w USA.

Tomasz Szczęsny

Tomasz Szczęsny

Michał Majchrzycki, Antyweb: Przede wszystkim gratuluję drugiego miejsca w konkursie 2012 Startup Open na najbardziej obiecujący startup na świecie.

Tomasz Szczęsny: Dziękuję bardzo. Znalezienie się na podium międzynarodowego konkursu, w którym brało udział 400 projektów z 56 państw z pewnością jest dla nas miłym wyróżnieniem. Utwierdziło nas to tylko w przekonaniu, że mamy bardzo ciekawy projekt, który ma spore szanse na zaistnienie na globalnym rynku. Dalej jednak skupiamy się na swojej pracy, aby jak najefektywniej wykorzystać pobyt w Dolinie Krzemowej i twardo stąpamy po ziemi.

Co Polacy robią w Dolinie Krzemowej?

Najkrócej można by powiedzieć, że szukają swojej szansy. Jednak podczas naszego pobytu nie spotkaliśmy tu wielu Polaków. Ci którzy przyjeżdżają to głównie osoby ze swoimi projektami podobnie jak my, albo osoby pracują dla dużych firm, co jest potwierdzeniem, iż ceni się tu polskich programistów Chociaż w dniu wczorajszym na evencie w Palo Alto spotkaliśmy Polkę z akceleratora Gamma Rebels. Kolejną okazją do spotkania naszych rodaków jest z pewnością sympozjum na Stanfordzie organizowane właśnie przez US-POL Trade Council, w którym bierzemy właśnie udział.

To może sprecyzuję pytanie. Co PlaceKnow.com chce osiągnąć w USA?

Planując wyjazd założyliśmy sobie kilka kluczowych celów, takich jak zapoznanie się z zasadami funkcjonowania rynku inwestycyjnego czy zapoznanie się realiami rozwijania firmy na rynku międzynarodowym, jednak przede wszystkim skupiamy się na znalezieniu inwestora i doradców z doświadczeniem na rynku turystycznym i sprzedaży online, oraz poszukiwaniu współpracowników.

W jakich najbliższych wydarzeniach będziecie brali udział?

W dniu wczorjaszym braliśmy udział w dwóch ciekawych wydarzeniach. Pierwsze odbywające się w Mountain View to Startup Sessions organizowany przez Google Ventures. Mieliśmy tam okazję porozmawiać z przedstawicielami GV oraz Aaronem Batalion, CTO w LivingSocial. Drugi event odbywał się w Palo Alto i był to Startup Social, wydarzenie typowe do budowania relacji z lokalnym środowiskiem przedsiębiorców czy aniołów biznesu. W dniu dzisiejszym będziemy także uczestniczyć w Angel Capital Expo oraz wspomnianym już sympozjum na Uniwersytecie Stanforda. Poza dużymi wydarzenia, trzeba jeszcze znaleźć czas na mniej oficjalne spotkania, których też mamy kilka przed wyjazdem z Kalifornii.

A co po powrocie do kraju? Macie już plany na dalszy rozwój?

Plany oczywiście mamy, choć dużo zależy od tego jak zakończymy nasz pobyt. Na ten moment jesteśmy bardzo zadowoleni, choć na końcowy skutek trzeba jeszcze zaczekać. Na konkretne odpowiedzi w sprawie rozwoju będę mógł odpowiedzieć dopiero po naszym powrocie.

W takim razie będziemy czekali na dalsze informacje. Wracając do tematu, czy nadal planujecie konkursy promujące miasta, jak ten, w którym wygrał Słupsk?

Konkurs dla miast był pierwszą, dużą akcją jaką przeprowadziliśmy w naszym kraju, która niewątpliwie zakończyła się sukcesem. PlaceKnow.com jest projektem, który w swoim założenie będzie współpracował z miastami, więc nie wykluczamy drugiej edycji konkursu i powielenia go w innych państwach.

Życzę powodzenia i dziękuję za rozmowę.

Grafika: PlaceKnow.com