Polska

Można już nadawać paczki w Paczkomatach przez aplikację InPost Mobile. Bez naklejania etykiet!

Grzegorz Ułan
Można już nadawać paczki w Paczkomatach przez aplikację InPost Mobile. Bez naklejania etykiet!
Reklama

To była długo wyczekiwana nowość w aplikacji inPost Mobile, praktycznie od momentu udostępnienienia w niej możliwości zdalnego otwierania skrytek w Paczkomatach. W końcu się udało, od dziś można też z poziomu aplikacji nadawać już przesyłki, bez konieczności naklejania etykiet.

Opcja zdalnego otwierania skrytek w Paczkomatach pojawiła się w InPost Mobile na początku listopada ubiegłego roku, już wtedy zapowiedziano, że to początek innowacji w tej aplikacji. Teraz przyszedł czas na nadawanie paczek.

Reklama

Rafał Brzoska, prezes InPost:

To jest pierwsze w Polsce tak innowacyjne rozwiązanie, czyli wygodna usługa mobilnego nadawania paczek – w trybie 24/7, dla każdego z ponad 5,2 mln aktywnych użytkowników aplikacji InPost. Jest to odpowiedź na potrzeby konsumentów – oferujemy usługę, która jest w pełni bezetykietowa, a przez to wygodna i szybka. Teraz każdy – gdziekolwiek jest, cokolwiek robi – ma opcję, która pozwoli na nadanie przesyłki w każdym momencie, w każdym miejscu – dzięki nadaniom w aplikacji InPost Mobile. Tym samym spełniamy złożoną obietnicę i robimy kolejny znaczący krok w uczynieniu z naszej aplikacji centrum zarządzania przesyłkami. Oferujemy Polakom skok technologiczny – koniec z wysyłaniem przesyłek w placówkach czy sklepach!

W ten sposób możemy nadać przesyłkę do innego Paczkomatu lub pod wskazany adres domowy. Nie trzeba przy tym naklejać na paczkę etykiet, wystarczy w procesie nadawania zeskanować kod QR przesyłki w czytniku Paczkomatu lub wprowadzić kod nadania z aplikacji.

Na tę chwilę opłacanie przesyłki możemy dokonać wyłącznie przy użyciu BLIKA, jednak na początku roku ma pojawić się opcja płatności kartą płatniczą, Google Pay, Apple Pay lub szybkimi przelewami (pay-by-link).

Jak nadać paczkę przy pomocy aplikacji InPost Mobile?


Nadanie paczki w aplikacji InPost Mobile jest proste, szybkie i wygodne. Co najważniejsze, nie trzeba drukować etykiety i naklejać jej na paczce. 

1. Spakuj swoją paczkę i zmierz jej gabaryt

Reklama
  • Mała paczka. Gabaryt A 8 X 38 X 64 cm, maksymalna waga: 25 kg. W tym rozmiarze wyślesz na przykład płytę CD, książkę, smartfon lub mniejsze ubranie. 
  • Średnia paczka. Gabaryt B 19 X 38 X 64 cm, maksymalna waga: 25 kg. W tym rozmiarze wyślesz na przykład buty, kosmetyki czy większe ubrania.
  • Duża paczka. Gabaryt C 41 X 38 X 64 cm, maksymalna waga: 25 kg. W tym rozmiarze wyślesz na przykład ekspres do kawy, drukarkę czy konsolę do gier. 

2. W aplikacji wybierz w dolnym menu środkową ikonę ze strzałką (Nadaj) Zaznacz wybraną formę wysyłki (możesz wysłać z Paczkomatu do Paczkomatu lub z Paczkomatu na wskazany adres domowy lub firmowy), a następnie uzupełnij wymagane dane dla odbiorcy i nadawcy. Twój numer telefonu uzupełni się automatycznie.

3. Opłać wysyłkę. Po uzupełnieniu informacji, zostaniesz przekierowany do szybkiej i wygodnej płatności BLIK. Po ukończeniu płatności, w aplikacji pojawi się 9 cyfrowy kod nadania oraz kod QR. Kod nadania otrzymasz również w mailu.

Reklama

Pamiętaj! Na paczce nie musisz już naklejać żadnej etykiety ani umieszczać kodu nadania. Jeżeli chcesz jednak umieścić kod na paczce – oczywiście, możesz to zrobić!

4. Nadaj w Paczkomacie. Z przygotowaną paczką udaj się do dowolnie wybranego Paczkomatu. W czytniku w Paczkomacie zeskanuj kod QR z aplikacji lub na ekranie Paczkomatu wybierz opcję „Mam kod nadania lub kod zwrotu” i wypełnij dane – skrytka otworzy się automatycznie! Teraz włóż paczkę do skrytki. Gotowe! Paczka nadana!

Źródło: InPost.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama