11

Motorola z Megan Fox – Google z wyszukiwarką czyli reklamy na Super Bowl

Super Bowl to finały ligi futbolu amerykańskiego – u nas impreza ta znana jest bardziej z szokujących stawek jakie życzy sobie telewizja CBS za reklamę. W tym roku za 30 sekundową reklamę trzeba było zapłacić pomiędzy 2,5 a 3 miliony dolarów. Dla usprawiedliwienia tych kosztów trzeba jednak zaznaczyć, że Super Bowl w US bije wszelkie […]

Super Bowl to finały ligi futbolu amerykańskiego – u nas impreza ta znana jest bardziej z szokujących stawek jakie życzy sobie telewizja CBS za reklamę. W tym roku za 30 sekundową reklamę trzeba było zapłacić pomiędzy 2,5 a 3 miliony dolarów. Dla usprawiedliwienia tych kosztów trzeba jednak zaznaczyć, że Super Bowl w US bije wszelkie rekordy oglądalności – podczas meczu przed telewizorami zasiada ok 90 milionów ludzi!

Płacą tyle pieniędzy za 30 sekund reklamodawcy podchodzą do Super Bowl niemal jak do festiwalu reklamy – każdy spot jest tak naprawdę specjalnie przygotowywany pod tę imprezę a po jej zakończeniu zawsze organizowane są konkursy i wyboru najlepszej reklamy TV (także żyją one jeszcze długo po zakończeniu meczu).

W tym roku do grona tych co płacą do 100 tysięcy dolarów za sekundę reklamy przyłączyło się Google (to ich debiut podczas Super Bowl), które reklamowało swój najlepszy produkt czyli wyszukiwarkę. Czy nie jest to ironią, że gigant reklamowy nowych mediów wydaje tak duże pieniądze na reklamę w starych mediach?

Reklama Google:



Jak widać po powyższym video Google zrobiło bardzo subtelny spot przedstawiając zalety swojej wyszukiwarki na konkretnych przykładach. „Na szczęście” nie wszystkie firmy IT był aż tak wyrafinowane – Motorola „uderzyła” w standard czyli Megan Fox bawiąca się w wannie telefonem:)

Reklama Motoroli



Rozumiem, że Google w swojej reklamie prezentuje zupełnie inny poziomi, używa najlepszych techniki marketingowych itp. Nic jednak nie poradzę na to, że dla mnie te wszystkie produkcje są po prostu nudne (wolę już reklamy Intela) Ciekawe też czy taka forma reklamy podczas Super Bowl będzie zrozumiała dla telewidzów?

Reklama Intela



Pełną listę reklam znajdziecie na Mashable