Felietony

Microsoft sprzedał 240 milionów Windows 7

Grzegorz Marczak
Microsoft sprzedał 240 milionów Windows 7
Reklama

Jeśli mowa o liczbach (wszyscy ostatnio chwalą się ilością sprzedanych telefonów, instalacji systemu mobilnego, liczbą aplikacji) to warto wspomnieć o...

Jeśli mowa o liczbach (wszyscy ostatnio chwalą się ilością sprzedanych telefonów, instalacji systemu mobilnego, liczbą aplikacji) to warto wspomnieć o sukcesie Windows 7 czyli najnowszego systemu operacyjnego Microsoftu, który obchodzi właśnie pierwsze urodziny.
Reklama

Windows 7 zdecydowanie zatarł złe wrażenia po Viście i może pochwalić się rekordową sprzedażą wynoszącą 240 milionów licencji - wynik ten został osiągnięty w 12 miesięcy. Wyniki ten oznacza, że Windows 7 po roku ma już 17% światowego rynku systemów operacyjnych.

Klient bardziej zadwolony

Do tego podobno poprawił się wynik satysfakcji klientów firmy Microsoft i to właśnie głównie za sprawą nowego OS. I trzeba przyznać, że coś w tym jest bo o ile na Vistę narzekali prawie wszyscy o tyle jeśli chodzi o Windows 7 to wśród znajomych i ludzi którzy mieli z nim styczną są tylko pozytywne opinie. Nawet osoby, które na co dzień korzystają z Mac OS chwalą Windows 7 twierdzą, że to naprawdę inna jakość niż Vista.

Moim zdaniem Vista nie byłą i nie jest tak fatalnym systemem ale przy nowych windowsach Microsoft odrobił pracę domową jeśli chodzi o PR i marketing i od razu widać efekty.

A co jeśli chodzi o Polskę?

Jeśli chodzi o wyniki Windows 7 w Polsce to według ranking.pl (co prawda zbierane są informacje tylko o internautach ale chyba rozkład jest zbliżony do całego rynku) ma on 15,5 % udziału i za chwilę przegoni Vistę z 17%. Nadal jednak dominującym systemem na komputerach Polskich użytkowników jest Windows XP, który wprawdzie systematycznie spada jeśli chodzi o udział w rynku ale nadal ma ponad 64%

Mac OS mocno poniżej 1% w PL

Ten sam ranking.pl pokazuje również, że system operacyjny firmy Apple w Polsce osiągnął zaledwie 0,7% a jego pozycje jest zagrożona przez Linuxa, który ma 0,6%. Powodów tego stanu rzeczy może być bardzo wiele ale jednego można być pewnym w naszych warunkach i realiach nadal obowiązuje hasło "cena czyni cuda". Nie ma się więc co dziwić, że tak mało internautów wybiera komputery w przedziale cenowym od 3 tysięcy w górę.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama