Microsoft opublikował kolejne wyniki finansowe dotyczące trzeciego kwartału w roku fiskalnym 2019. Jak chodzi o przychód w ujęciu rok do roku, firma zaliczyła 14 - procentowy wzrost osiągając poziom 30,6 mld dolarów. Co istotne, zysk operacyjny zwiększył się o 25$ i wynosi teraz 10,3 mld dolarów. Zysk netto wyniósł 8,8 mld dolarów, co oznacza wzrost o 19 procent rok do roku, a rozwodniony zysk na akcję wzrósł o 20% do 1,14 dolarów.
Wzrost w kategorii Productivity and Business Processes w dużej mierze zależało od serwisu LinkedIn, który odnotował wzrost o 27% w przychodach. Platformie udało się utrzymać mocny trend wzrostowy z ostatniego kwartału. Co bardzo istotne, ilość sesji wzrosła o 24%, jak podaje Microsoft wiąże się to z "rekordowymi poziomami zaangażowania użytkowników".
Office Commercial products and cloud services - w tym dziale Microsoft zanotował 12 - procentowy wzrost przychodów, to odbyło się głównie dzięki 30-procentowemu wzrostowi przychodów ze sprzedaży usługi Office 365. Warto przy tej okazji wskazać na to, że przychód z "komercyjnych produktów biurowych" jednocześnie spadł o 19% i ma to związek z przechodzeniem klientów do usług osadzonych w chmurze obliczeniowej.
Office Consumer products and cloud services odnosi się do usług biurowych oraz chmurowych skierowanych do "zwykłych konsumentów". Tutaj Microsoft zaliczył wzrost przychodów o 8 procent przede wszystkim dzięki stałym przychodom z zakupionych już abonamentów. Subskrybenci Office'a 365 to teraz populacja o wielkości 34,2 mln klientów, co stanowi wzrost o niemal 1 mln w porównaniu do poprzedniego kwartału.
Intelligent Cloud, Server Products oraz Cloud Services - tutaj przychody wzrosły o 27%. Największym wygranym w tym zestawieniu jest Azure, gdzie przychody wzrosły o niesamowite 73%, natomiast produkty serwerowe wygenerowały 7% wzrostu przychodów. Wszystko pod szyldem "Enterprise" natomiast powiększyło swój przychód o 4%.
More Personal Computing, w przypadku Windows OEM Pro, przychód zwiększył się o 15% i udało się tym samym odwrócić spadek z poprzedniego kwartału. Wersje "nie Pro" natomiast utrzymały się na spadku - mimo, że jest on niewielki. Tutaj przychody spadły o 1 procent, a jednocześnie biznesowe produkty Windows oraz usługi w chmurze wzrosły o 18%.
Jak tam Xbox oraz Surface?
Microsoft może być zadowolony z kondycji linii Surface, która notuje kolejny istotny wzrost, jednak nie jest on tak pokaźny jak w poprzednim kwartale. 21 procent wzrostu przychodów to coś, co z pewnością cieszy giganta. Xbox, który ściśle jest powiązany z kategorią Gaming wygenerował dla Microsoftu 5% wzrostu przychodów. Liczba użytkowników usługi Xbox Live miesięcznie wzrosła o 7% do 63 milionów. Nieznane są liczby odnoszące się do wartości sprzedaży urządzeń - nie wiadomo więc jak bardzo konsole przełożyły się na te wzrosty.
Wyszukiwarkowy biznes Microsoftu urósł w przychodach o 12% - z tego też Microsoft może być zadowolony. Generalnie, kolejny kwartał roku fiskalnego 2019 może zaliczyć do udanych - ciekawe, czy kolejny będzie tak samo dobry.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu