Internet na nowo zdefiniował słowo 'popularne' - rozprzestrzeniające się w błyskawicznym tempie informacje, obrazki i filmy udowodniły jak potężnym na...
Na trwającym właśnie wydarzeniu TechFest, które odbywa się co roku, Microsoft zaprezentował narzędzie będące w stanie przeanalizować miliardy informacji i połączeń w serwisie Twitter, by następnie przedstawić je za pomocą łatwo przyswajalnego wykresu czy grafiki.
Dane możemy przeanalizować dzięki interaktywnym liniom czasu i w ciągu kilku chwil sprawdzić, która z osób udostępniających treść miała największy wpływ na zyskanie przez nią (informację) popularności. Możliwe jest także przeszukiwanie zebranych przez ViralSearch informacji wpisując konkretne frazy, tematy, a nawet nazwy użytkowników. W ten sposób ocenienie jaki udział w rozesłaniu informacji w pojedynczych przypadkach miała wybrana osoba jest banalnie proste.
Microsoft nie nosi się jednak z zamiarem z uczynieniem tego projektu pełnoprawną usługą dostępną dla każdego. Planowane jest wykorzystanie jej w zdobywaniu cennych informacji dla zespołów pracujących w firmie. Swoimi możliwościami ViralSearch robi ogromne wrażenie, wielka szkoda, że nie będziemy mogli przekonać się o nich osobiście. Być może jednak część jego funkcji w przyszłości zostanie wykorzystanych w którejkolwiek z publicznych usług. Coś podobnego oferuje teraz Klout, możliwe że Microsoft będzie miał lepszy pomysł?
Źródło: The Verge.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu