17

Microsoft i Google walczą o Facebook

New York Post w dzisiejszym artykule donosi o walce jaka trwa między Google a Microsoft. Zwycięzca potyczki zainwestuje w facebook do 1,5 miliarda dolarów, zyskują w ten sposób około 5-10 procent udziałów (według informacji od NYP wartość wyceny facebook to 10-15 miliardów dolarów). Według autorów artykułu z NYP, decyzja o tym kto zainwestuje w facebook […]

New York Post w dzisiejszym artykule donosi o walce jaka trwa między Google a Microsoft. Zwycięzca potyczki zainwestuje w facebook do 1,5 miliarda dolarów, zyskują w ten sposób około 5-10 procent udziałów (według informacji od NYP wartość wyceny facebook to 10-15 miliardów dolarów).

Według autorów artykułu z NYP, decyzja o tym kto zainwestuje w facebook zostanie podjęta w przeciągu najbliższych dwóch dni. Nieoficjalne źródła podają, że Micorsoft jest zdecydowany na zapłacenie każdej kwoty aby zdobyć kawałek tego popularnego serwisu społecznościowego, inne plotki mówią o tym, że to Google jest bliżej zawarcia umowy.

Jeśli decydować będą pieniądze to niewątpliwe MS będzie w stanie zapłacić nawet najbardziej zwariowaną kwotę chociażby po to aby nie dopuścić do interesu konkurencji (oraz po to aby zaakcentować swoją obecność w internecie).

Wynik potyczki już niedługo – na kogo stawiacie?

Aktualizacja: Według CNET bitwę o Facebook wygrał Microsoft (ale to nie jest jeszcze potwierdzona informacja)

Aktualizacja nr 2
Potwierdzona informacja, Microsoft zainwestował w Facebook 240 milionów dolarów (to dużo mniej niż wszyscy się spodziewali) zyskując 1,6% udziału (?!?).

Oficjalna informacja z Facebook

„We are pleased to take our Microsoft partnership to the next level,” Owen Van Natta, vice president of operations and chief revenue officer at Facebook, said in a statement. „We think this expanded relationship will allow Facebook to continue to innovate and grow as a technology leader and major player in social computing, as well as bring relevant advertising to the more than 49 million active users of Facebook.”