1

mBank kasuje markę Orange Finanse, zapłaci za przejście na główną platformę

mBank zakończył współpracę z firmą Orange w ramach projektu Orange Finanse wraz z końcem 2018 roku. Do tej pory jednak nie było wiadomo co dalej z klientami tej platformy, których jest około 412 000. Teraz wszystko jest już jasne, od 15 kwietnia usługa będzie dostępna pod nazwą Kompakt Finanse, a docelowo zniknie z rynku jeszcze w tym roku.

Kompakt Finanse od 15 kwietnia 2019

Zmiana nazwy to tylko zabieg kosmetyczny, aby usunąć słowo „Orange” z nazwy, która nic już z tym operatorem nie ma wspólnego. Usługa będzie nadal dostępna pod nowym adresem, ale aplikacja mobilna zniknie ze sklepów Google Play i AppStore, a projekt ma być stopniowo wygaszamy i nie będzie rozwijany. Wszyscy dotychczasowi klienci Orange Finanse otrzymają ofertę przejścia na główną platformę mBanku, jeśli nie wyrażą na to zgody, to zostaną im wypowiedziane umowy.

Każdy obecny klient Orange Finanse za przejście do mBanku dostanie bonus. Za przeniesienie karty kredytowej bank zapłaci 50 PLN, za przeniesienia konta może to być nawet 260 PLN. Wysokość bonusu będzie zależała od spełnienia pewnych warunków dotyczących aktywności na koncie. Bonus mogą otrzymać też osoby, które są już klientami mBanku. Ich rachunki w Orange Finanse mogą zostać zunifikowane z kontem w mBanku, albo widoczne w systemie transakcyjnym jako osobne konta. W ich przypadku infolinia będzie się jednak kontaktować z każdym indywidualnie.

Zapraszamy do mBanku albo się żegnamy

mBank jest zdeterminowany aby jeszcze w tym roku całkowicie zamknąć za sobą rozdział o nazwie Orange Finanse. Teraz rozpoczyna się kampania informacyjna, w dalszej kolejności będą przygotowywane oferty przejścia na główną platformę banku. Po 15 kwietnia rozpocznie się proces wypowiadania umów. Rachunki, na których nie było żadnych obrotów od 2 lat i saldo nie przekracza 100 PLN zostaną zamknięte automatycznie do 15 czerwca 2019. Takich klientów może być całkiem sporo, bo w ostatnim miesiącu do systemu Orange Finanse zalogowało się zaledwie 10% z 412 000 klientów. W pozostałych przypadkach klienci otrzymają wypowiedzenie umowy, od tego momentu będą mieli 2 miesiące na przeniesienia swojej gotówki na inne konto i spłatę zobowiązań, jeśli nie zdecydują się ich przenieść do mBanku.

źródło: mBank, Cashless