Mashable to jeden z bardziej poczytnych blogów w internecie. Główną tematyką Mashable są serwisy społecznościowe. Oglądalność blogu sięga 5 milionów...
Mashable postanowił wykorzystać swój potencjał (w pościgu za TechCrunch) i uruchomił w tym tygodniu marketplace dla serwisów społecznościowych. Autor bloga twierdzi, że w ten sposób jest w stanie zaspokoić potrzebę wiele osób, które potrzebują takiego miejsca w internecie.
Marketplace brzmi poważnie, ale zakres tego czym możemy handlować i co możemy sprzedawać w serwisie Mashable też jest dość spory. Możemy wystawić nasz serwis na sprzedaż, zlecić stworzenie serwisu, dać ogłoszenie o pracę, konsultacje itp.
Serwis Mashable będzie płatny - wyjściowa cena to 120 USD miesięcznie (autor czeka na pierwsze reakcje społeczności), teraz jednak trwa promocja dzięki, której możemy dodać na tydzień darmowe ogłoszenie.
Mashable swojej szansy na sukces marketplaceu doszukuje się w tym, że wiele osób i serwisów informuje ich o swoich zamiarach jeszcze zanim stają się one jawne publicznie (tak było w przypadku serwisu Pligg.com).
Czy ten ruch pomoże Mashable w konkurowaniu z TechCrunch - bardzo możliwe, ponieważ główny rywal do tej pory posiada jedynie serwis z ogłoszeniami o pracę a Mashable poszło o krok dalej. Oczywiście nie oznacza to jednak dużej przewagi w konkurowaniu z potentatem jeśli chodzi o blogi informacyjne.
Swoja droga uważam, że tego typu funkcjonalność powinna pojawić się na serwisach typu startups.pl dzięki czemu serwisy takie zyskały by jeszcze większą wartość dla użytkowników, twórców itp.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu