12

Małe (malejące?) zainteresowanie iPadem wśród użytkowników netbooków i Laptopów

Odpowiedz jest prosta, nie jest to zamiennik dla tych urządzeń. W tym przypadku nie jest to już tylko gdybanie. Google przeprowadziło ciekawe badanie dotyczące zakupów i preferencji zakupowych jeśli chodzi o urządzenia z kategorii laptop, tablet, netbook i e-reader. Wyniki są dość intrygujące. Wynika z nich iż tablet jest najszybciej rosnącą kategorią sprzętową – jest […]

Odpowiedz jest prosta, nie jest to zamiennik dla tych urządzeń. W tym przypadku nie jest to już tylko gdybanie. Google przeprowadziło ciekawe badanie dotyczące zakupów i preferencji zakupowych jeśli chodzi o urządzenia z kategorii laptop, tablet, netbook i e-reader. Wyniki są dość intrygujące. Wynika z nich iż tablet jest najszybciej rosnącą kategorią sprzętową – jest to oczywiste zważywszy na fakt, że iPad pojawił się w tym roku.

Z badania wynika iż 49% konsumentów nie jest jeszcze zdecydowane jakie urządzenie chcą kupić. Jeśli chodzi o preferencje konsumentów to najwięcej tracą netbooki – ponad 66% obecnych posiadaczy tych urządzeń rozważ ich zamianę. Mylił się jednak ten co przypuszcza iż oznacza to masową przesiadkę na talbety. Otóż 63% użytkowników netbooków chce przesiąść się na klasycznego laptopa a tylko 13% rozważa zakup tabletu.



Jeszcze ciekawiej wygląda zainteresowanie tabletam wśród obecnych użytkowników laptopów. Początkowo było one dość spore bo sięgało aż 20% – był to jednak okres premiery iPada. Później jednak zaczęły się spadki i ostatecznie stanęło na 9%.



Jest jeszcze coś – rośnie zainteresowanie laptopami firmy Apple. Nie można nie powiązać tego z premierą nowego Macbook Air (który mi osobiście też przypadł do gustu). Skok jest na tyle znaczący iż śmiem twierdzić, że może odbić się na sprzedaży iPadów. W końcu jeśli ktoś wydaje ponad 1000 dolarów na mały, lekki i przenośny komputer to nie kupi za chwilę iPada.


Wykres z pochodzi z businessinsider.com

Bardzo ciekawy jestem jakie w tej chwili iPad notuje wyniku sprzedaży (powyższe informacje nie oznaczają przecież iż Tablet sprzedaje się słabo). Marketingowo na pewno jest to duży sukces bo wszyscy łącznie z Apple ogłosili już zwycięstwo. Warto jednak byłby teraz spojrzeć na liczby – bo chodzą słychy iż analitycy obniżyli nieco szacunki odnośnie wielkości sprzedaży.