1

Internetowy bot wstępnie „przebada” pacjentów podejrzewających u siebie zakażenie koronawirusem

Zanim pacjenci ustawią się w długiej kolejce do lekarza, pierwsze wątpliwości odnośnie zakażania koronawirusem mogą rozwiać rozmawiając z internetowym botem.

W związku z COVID-19 pojawia się sporo pytań, a odpowiedzi… często, nawet jeśli istnieją, to są przyćmione całym zestawem niedomówień, fake newsów i opowieści dziwnej treści. A skoro infolinie przestają wyrabiać, a dostęp do informacji (o ironio) staje się coraz trudniejszy, bo nawet najwięksi przestają sobie radzić z odsiewaniem niezweryfikowanych informacji to czas poprosić o pomoc bota! W Stanach Zjednoczonych działa już Healthcare Bot, który pomoże rozwiać pierwsze wątpliwości.

Na przykład amerykańskie Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorób (CDC) właśnie uruchomiło bota weryfikującego COVID-19, który może szybko rozpoznać objawy i czynniki ryzyka dla osób martwiących się infekcją, dostarczyć informacji i zasugerować kolejny sposób działania, taki jak skontaktowanie się z dostawcą usług medycznych lub, w przypadku osób, które nie potrzebują osobistej opieki medycznej, bezpieczne zarządzanie chorobą w domu.

— czytamy w oficjalnej informacji prasowej. Na starcie bot dostępny będzie na oficjalnej stronie internetowej CDC, ale nie jest wykluczone, że w dalszej kolejności pójdzie dalej w świat.

W szczególności wąskim gardłem jest potrzeba badania przesiewowego pacjentów z dowolną liczbą objawów przeziębienia lub grypopodobnych – w celu ustalenia, kto ma wystarczająco wysokie czynniki ryzyka, i potrzebuje dostępu do ograniczonych zasobów medycznych, a kto może bezpieczniej dbać o siebie w domu. Grozi to przytłoczeniem systemów opieki zdrowotnej w czasie kryzysu.

Naturalnie takie rozmowy ze sztuczną inteligencją która napędzać będzie bota to wstępniak, który nie zastąpi laboratoryjnych testów czy konsultacji z lekarzem. Dla wielu może jednak okazać się wystarczający — a dzięki odpowiedniemu przesiewowi odciążyć system opieki zdrowotnej. Każda z organizacji korzystająca z Healthcare Bota będzie mogła go dowolnie personalizować — i układać własne scenariusze i protokoły organizacji. Już teraz Microsoft udostępnia jednak zestaw szablonów odpowiedzi COVID-19.

Źródło