Pomimo, że faktyczna produkcja modelu Kia EV6 rozpocznie się dopiero w lipcu, to koreański producent już teraz wycenił swój samochód i pozwala składać zamówienia, również w Polsce. Najtańszy model kosztuje 179 900 PLN.
Kia EV6 chce podbić rynek
Kia EV6 bazuje na najnowszej platformie koreańskiego konglomeratu - E-GMP, z której korzystał będzie również Hyundai. Wszystko wskazuje na to, że jednak EV6 będzie tańszym modelem, a biorąc pod uwagę jego możliwości i wygląd, także znacznie ciekawszym. Nadwozie nisko zawieszonego crossovera może się podobać, a gdy dodamy do tego maksymalną moc dochodzącą nawet do 600 KM, szybkie ładowanie dzięki instalacji 800V oraz spory zasięg, to zyskujemy pojazd, który powinien cieszyć się zainteresowaniem. Tym bardziej, że EV6 będzie też całkiem funkcjonalny, ma 468 cm długości, bagażnik o pojemności 490 litrów i dodatkowy schowek pod przednią maską (52 lub 20 litrów w wersji AWD), a rozstaw osi to imponujące 290 cm.
Zamówienia można obecnie składać na 4 różne wersje napędowe, z czego 3 pierwsze trafią do klientów pod koniec tego roku. Na najmocniejszy model EV6 GT trzeba będzie poczekać rok dłużej, do 4. kwartału 2022 roku. Ceny i specyfikacja przedstawiają się następująco:
- Kia EV6 - 58 kWh, 170 KM, RWD, zasięg 400 km - 179 900 PLN;
- Kia EV6 - 77,4 kWh, 228 KM, RWD, zasięg 510 km - 199 900 PLN;
- Kia EV6 - 77,4 kWh, 325 KM, AWD, zasięg 460 km - 216 900 PLN;
- Kia EV6 GT - 77,4 kWh, 585 KM, AWD, zasięg 400 km - 281 900 PLN.
Różnica pomiędzy najsłabszą, a najmocniejszą wersją to niemal równe 100 000 PLN, co nie wydaje się kwotą wygórowaną. Co ciekawe EV6 GT w tej chwili jest jednym z najtańszych aut na polskim rynku z silnikiem o mocy ponad 500 KM, więc jest to całkiem ciekawa propozycja dla tych, którzy szukają mocnych wrażeń. Sprint do 100 km/h w tym modelu trwa zaledwie 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna została ustalona na poziomie 260 km/h. Pozostałe wersje mają ograniczenie do 185 km/h.
Kia EV6 - trzy wersje wyposażenia
Podobnie jak w tradycyjnych samochodach, także w EV6 mamy różne wersje wyposażenia. Już to bazowe jest jednak całkiem bogate i zawiera między innymi pełne oświetlenie LED, felgi o średnicy 19 cali, kamerę cofania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, pakiet systemów wspomagających kierowcę oraz wyświetlacz systemu inforozrywki o przekątnej 12,3 cala ze wsparciem dla Android Auto i Apple Car Play. EV6 Plus startuje od kwoty 193 900 PLN i oferuje dodatkowo podgrzewaną kierownicę i fotele przednie, system ładowania urządzeń zewnętrznych (V2X) oraz asystenta jazdy na autostradzie, który potrafi sam zmieniać pasy ruchu. Odmiana EV6 GT-Line startuje od 217 900 PLN i oferuje adaptacyjne reflektory LED, sportowy pakiet stylistyczny, wentylowane przednie fotele i podgrzewaną kanapę z tyłu, wyświetlacz HUD, lepsze audio firmy Meridian oraz elektrycznie podnoszoną klapę bagażnika.
Topowa wersja GT, którą możecie oglądać na zdjęciach ma dodatkowo kubełkowe fotele, zamszową tapicerkę z zielonymi przeszyciami i wstawkami, a także większe tarcze hamulcowe, elektronicznie sterowane zawieszenie, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz felgi o średnicy 21 cali z oponami Michelin Pilot Sport 4S. Całkiem nieźle jak na "zwykłego" Koreańczyka ;-). Wydaje mi się, że Kia EV6 wypada znacznie lepiej niż Volkswagen ID.4, który będzie jednak nieco tańszy. Konkurentem dla Kia jest bardziej Tesla Model 3 oraz Ford Mustang Mach-E. Zobaczymy jak będą wybierać klienci.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu