Coraz bardziej dostępne stają się płatności Apple Pay w aplikacjach udostępnianych użytkownikom iPhone w Polsce. Jak na razie są to aplikacje związane z transportem, bo pierwszy udostępnił je iTaxi, a dziś dostaliśmy informacje o pojawieniu się Apple Pay w aplikacji Flixbus i mytaxi.
Te szybkie i bezpieczne płatności mobilne Apple Pay zadebiutowały w Polsce 19 czerwca tego roku, na start w 9 bankach w Polsce, a we wrześniu dołączył do tego grona 10 bank - PKO Bank Polski. W pierwszym kwartale 2019 roku i klienci ING Bank Śląski powinni móc zacząć z nich korzystać.
Na początek mogliśmy płacić Apple Pay w sklepach stacjonarnych, teraz powoli zaczynają się pojawiać w sklepach internetowych, no i w aplikacjach mobilnych.
Z zainstalowanych na moim telefonie mogę wymienić już trzy, które wdrożyły płatności od Apple, wg kolejności poniżej - Flixbus, mytaxi oraz iTaxi.
Daniel Krauss, współzałożyciel i CIO w FlixMobility:
Wprowadzanie innowacji technologicznych dla klientów to jeden z naszych priorytetów od początku powstania FlixBusa w 2013 roku. Zatrudniamy zespół ponad 200 programistów, których głównym zadaniem jest ciągłe doskonalenie cyfrowego produktu i integracja nowych rozwiązań. Dzięki Apple Pay nasi klienci będą mogli szybko i łatwo zakupić bilet na połączenie FlixBusa, mając pewność, że ich dane będą bezpieczne.
Zobacz też: Apple Card: wszystko co musisz wiedzieć o karcie kredytowej od Apple
Płatności poprzez Apple Pay możemy szybko i wygodnie potwierdzać na telefonie, wykorzystując do tego Touch ID, co jest niezwykle ważne, zwłaszcza w przypadku Flixbusa. Jakiś czas temu, kiedy na dworcu PKP okazało się, że mój pociąg został odwołany, a obok na dworcu autobusowym Flixbus miał odjazd za kilkanaście minut. Zdążyłem chwilę przed zablokowaniem sprzedaży (15 minut przed odjazdem), gdyż musiałem ściągnąć aplikację, wybrać kurs i płatność, gdzie na szczęście dostępny był też BLIK poprzez bramkę Dotpay. Niemniej w przypadku Apple Pay odbyłoby się to zdecydowanie szybciej.
Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający mytaxi w Polsce:
Wprowadziliśmy płatności bezgotówkowe w 2013 roku jako pierwsza firma taxi i platforma przewozów w Polsce. Obecnie już ponad 80% kursów mytaxi odbywa się z opcją „Płać przez Aplikację”. Cieszymy się, że teraz znaleźliśmy się w grupie pierwszych usług i aplikacji, które zintegrowały sposób płatności z Apple Pay. To świetne udogodnienie zwłaszcza dla nowych użytkowników mytaxi, którzy mogą pominąć krok weryfikacji karty w naszej aplikacji, dzięki czemu proces zakładania konta jest jeszcze łatwiejszy i szybszy.
W przypadku aplikacji taksówkarskiej też jest to oczywiście przydatne, więc cieszy, że dwie największe Apple Pay już udostępniają. Zastanawiające jest, dlaczego Uber jeszcze z tym zwleka, wydawało mi się, że jako pierwsi wdrożą Apple Pay, obok Google Pay, które szybko udostępnili użytkownikom Androida.
Źródło: inf. prasowa
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu