8

Google wprowadza możliwość kupowania wewnątrz aplikacji w Androidzie

Niedawno pisałem o przypadku studia deweloperskiego o nazwie Spacetime Studios, które tworzy gry na urządzenia mobilne, a wyróżniło się pewnym ewenementem w wynikach finansowych – zarabia więcej na grach na Androida niż tych na iPhone. Zaznaczyłem wtedy we wpisie, że cała sytuacja miała miejsce pomimo tego, że Google nie udostępnia tego co Apple – specjalnego […]

Niedawno pisałem o przypadku studia deweloperskiego o nazwie Spacetime Studios, które tworzy gry na urządzenia mobilne, a wyróżniło się pewnym ewenementem w wynikach finansowych – zarabia więcej na grach na Androida niż tych na iPhone. Zaznaczyłem wtedy we wpisie, że cała sytuacja miała miejsce pomimo tego, że Google nie udostępnia tego co Apple – specjalnego interfejsu w API, dzięki któremu można wbudować funkcję dokonywania zakupów usług premium, kont VIP i tym podobnych wewnątrz aplikacji. Nie udostępnia? Do czasu – funkcja In-App Billing ma pojawić się w aplikacjach oficjalnie już w przyszłym tygodniu.

Nowa funkcja udostępniona w API Androida ma szczególne znacznie dla deweloperów aplikacji. W przeciwieństwie do użytkowników urządzeń Apple, użytkownicy Androida są nauczeni, że większość gier i aplikacji jest za darmo. Apple od lat uczy swoich użytkowników, że za wszystko trzeba płacić, natomiast Android to inna bajka – sam system Google’a jest na otwartej licencji, dostępny w całości za darmo, poza tym jego rodowód odcisnął piętno na wymaganiach użytkowników. Najlepiej sprawującym się modelem w przypadku aplikacji i gier na Androida jest udostępnienie takiej w Android Markecie za darmo, a zyski czerpać z dodatkowych usług premium, kont z większymi możliwościami etc. Taki model sprawdził się w przypadku Spacetime Studios, sprawdza się też w przypadku innych deweloperów, chociaż zyski nie są w ich przypadku już tak duże. Bądź co bądź, do tej pory twórcy aplikacji musieli sami zająć się wdrażaniem funkcji zakupu dodatkowych usług dla poszczególnych aplikacji, a teraz będą mogli skorzystać z funkcji oficjalnie serwowanej przez giganta.

Zapowiedziana w lutym funkcja wprowadzona zostanie w przyszłym tygodniu, natomiast już teraz deweloperzy mają możliwość testowania jej w infrastrukturze Google’a. Jak informuje na blogu gigant, programiści mogą wgrywać swoje aplikacje wykorzystujące In-App Billing do Developer Console, by potem stworzyć katalog usług sprzedawanych wewnątrz aplikacji, ustalając przy tym ich cenę. W dalszej kolejności deweloperzy mogą utworzyć konta testowe, by przetestować za ich pomocą cały system.