Ostatnio głośno było o wprowadzeniu do oferty sklepu Empik książek w postaci cyfrowej. Przede wszystkim miało być jednak też tanio bo w porównaniu do innych sklepów bestsellery i tytuły premierowe miały mieć cenę ok 25 PLN. Aby nie być gołosłownym przytoczę fragment informacji prasowej, którą nadal można znaleźć na stornie sklepu:
Od 9 października na empik.com w formie ebooków będzie dostępna nie tylko klasyka literatury, publikacje akademickie i fachowe, poradniki, ale również nowości oraz bestsellery wydawnicze –w sumie 5600 tytułów (między innymi wydawców tj. Znak, Świat Książki, Czarna Owca, WAB, Zysk i S-ka, Nasza Księgarnia, LektorKlett, Langenscheidt, Runa, C.H. Beck). Bestsellery, tytuły premierowe oraz ebooki specjalistyczne będą dostępne w cenie ok.25 zł a klasyki literatury – 4,99 zł.
No to sprawdzamy jak wyglądają ceny i ilość pozycji w formacie elektronicznej. Empik potrzebował doby aby zaktualizować swoją stronę internetową – ale w końcu sekcja z ebookami się pojawiał. Po wejściu w nowo utworzoną sekcję widzimy dobrze wyeksponowaną książkę Marcina Wrońskiego „Officium Secretum” za jedyne 39,90 PLN.
Gdzie więc te 25 PLN ? Może ta książka jest tak ekstremalnie droga, że cena w wydaniu elektronicznym jest i tak atrakcyjna? Sprawdzam więc ile kosztuje ta pozycja w wydaniu klasycznym – sprawdzam w tym samym sklepie czyli Empiku.
Oto wynik wyszukiwania

Różnica między książką w twardej okładce a książką w postaci elektronicznej wynosi 4 PLN! Przy innych nowych i znanych tytułach jest nie lepiej. W przypadku książki „Dziewczyna, Która Igrała z Ogniem” różnica między ebookiem a książką w miękkiej okładce to 3 PLN przy kwocie za pozycje ok 40 PLN.
Tak więc pytam się gdzie są te premiery i bestsellery za 25 PLN? Naprawdę nie da się zarabiać na ebookach przy takich cenach i nawet dobrze skrojona informacja prasowa nie pomoże bo w tym przypadku ludzie sprawdzą ceny.
Więcej z kategorii Moje przemyślenia:
- Jaka jest (moim zdaniem) najlepsza muzyka do pracy?
- Wkrótce miną cztery lata, odkąd Nintendo nie raczy naprawić największego problemu swojej konsoli
- Tytus, Romek i A'Tomek - bohaterowie kilku pokoleń, których niedługo będziemy kojarzyć głównie z reklam Media Markt
- Pokusa na Fake Newsa, czyli dlaczego świat IT obwieścił "koniec LG"
- Pandemia pokazała, że nie wszystko może być wirtualne