Felietony

[Aktualizacja] Gazeta.to - nudne i nijakie

Grzegorz Marczak
[Aktualizacja] Gazeta.to - nudne i nijakie
20

Gazeta.pl szykuje się do uruchomienia / uruchomiła serwis pod adresem gazeta.to. Wygląda to jak bardzo złagodzona jeśli chodzi o treść wersja demotywatorów. Niestety serwis gazety (choć nie wiem w jakim jest on stadium rozwoju) wygląda na coś zupełnie bez własnego "charakteru". Wszystko jest ta...

Gazeta.pl szykuje się do uruchomienia / uruchomiła serwis pod adresem gazeta.to. Wygląda to jak bardzo złagodzona jeśli chodzi o treść wersja demotywatorów.

Niestety serwis gazety (choć nie wiem w jakim jest on stadium rozwoju) wygląda na coś zupełnie bez własnego "charakteru". Wszystko jest takie nijakie i bez wyrazu iż mam wrażenie, że było to robione bez pomysłu - jednym słowem nuda. Od razu skojarzył mi się ten serwis z gwarem, dla tych co nie pamiętają była to próba stworzenia przez Agorę konkurencji dla Wykopu. Serwis cały czas (o dziwo) wisi w internecie, od samego początku jednak nie spotkał się z zainteresowaniem internautów, tak samo zresztą miałem wrażenie że jego twórcy są mało zainteresowani tym co się dzieje.

Wracając jednak do gazeta.to. Funkcjonalność strony jest tak sztampowa, że właściwie nie ma czego opisywać (linki, głosowania itp). Na plus natomiast można zaliczyć integracje kontami na gazeta.pl, choć już do głosowania konta nie są potrzebne.

Wygląda na to, że serwis ten ma nawet własny blog na którym można przeczytać, że za popularne "obrazki" będą nagrody:

Każdego dnia obrazek, który zdobędzie najwięcej głosów internautów otrzyma tytuł TO dnia. Z każdego TO dnia wybierane będzie TO tygodnia, które uczestniczyć będzie w finale konkursu. Więcej informacji o zasadach znaleźć można na Gazeta.to. Teraz kilka słów o nagrodach:) Twórca najpopularniejszego TO dnia otrzyma iPod’a nano, natomiast nagrodą dla TO tygodnia jest iPhone 4. Twórca najlepszego TO konkursu otrzyma 50 000 złotych - zatem do dzieła!

Przypomina wam to coś? Mi od razu skojarzyło się z Onetowym wyczaj.to i płaceniem za ciekawe linki. Jak zakończyła się historia Onetwego wykopu wszyscy wiem. Błąd moim zdaniem przy tego typu pomyśle na rozpędzenie serwisu polega na tym, że dobrego i naturalnego buzzu w internecie nie da się kupić. Nawet jeśli osiągnie się chwilowe wzrosty to nie da się w ten sposób zbudować społeczności.

[Aktualizacja]

Dostałem info od Gazety, że Gazeta.to jest częścią większej akcji promocyjnej portalu, która ma niedługo ruszyć. Wprawdzie nie zmienia to moje opinii na temat "niajkości" tego produktu. Natomiast sugeruje to, że pewnie nie powinno się go oceniać w oderwaniu od całej akcji - strona jednak już wisi w sieci a akcja jeszcze nie wystartowała...

Poniżej info prasowej jako niedługo wyjdzie od gazety:

Wyraź to z kampanią Gazeta.pl

Dziś rozpoczyna się ogólnopolska kampania wizerunkowa Gazeta.pl „Gazeta.to”. Konkursy, wlepki oraz funkcja „co sądzisz” w serwisach Gazeta.pl to angażujące internautów działania promocyjne. „TO” pojawi się również na nośnikach reklamy zewnętrznej, w internecie, kinie, prasie i radiu.

Stwórz to na Gazeta.to
Zadaniem uczestników konkursu jest stworzenie grafiki, która komentuje rzeczywistość zwrotami związanymi z kampanią, np.: „Pamiętam to”, „Kocham to”, czy „Ładne to”. Im oryginalniejsze „TO”, tym większa szansa na wygranie nagrody dnia (iPod Nano to) lub tygodnia (iPhone 4 to). Nagroda główna to 50 000 zł. Konkurs rozpoczyna się 2. maja br. w serwisie Gazeta.to (zobacz szczegóły).

„TO, co czujesz”
W serwisie MilionYou.com kreatywni twórcy treści wideo mają za zadanie stworzyć film inspirowany hasłami związanymi z kampanią, m. in. „Pozytywne to”, „Widzę to”, „Chcę to”. Konkurs „TO, co czujesz” rozpoczął się 29. kwietnia br. Zgłoszenia przyjmowane są do 10. czerwca (zobacz szczegóły).

Wpleki to
Hasła kampanii pojawią się również na wplekach rozdawanych wraz z dziennikiem „Metro” w największych miastach Polski. Na arkuszu A4 pojawi się ponad 30 zwrotów (m. in. „piękne to”, „myślę to”, „kupuję to”). Wlepki są dodatkową zachętą do udziału w konkursie na Gazeta.to.

„TO” na Gazeta.pl
W większości serwisów z Grupy Gazeta.pl wprowadzona została nową funkcjonalność, umożliwiającą ocenę opublikowanych treści zwrotami „Ciekawe to”, „Fajne to”, „Słabe to” oraz dwoma dodatkowymi zaproponowanymi przez redakcję danego serwisu. Po dokonaniu oceny, artykuł można wrzucić na swój profil na Facebooku.

Akcja „Xero za zero”
Dla studentów wybranych polskich uczelni przygotowana została akcja „Xero za zero”, dzięki której w specjalnych punktach, mogą korzystać z bezpłatnych usług ksero. Na kserokopii znajduje się hasło „Zalicz to” Gazeta.pl. Miasta objęte akcją to: Gdańsk, Kraków, Poznań, Wrocław i Warszawa.

W„Gazeta.to” wykorzystujemy:
- nośniki reklamy zewnętrznej AMS: citylighty i billbordy w największych miastach Polski,
- internet: serwisy Grupy Gazeta.pl, serwisy zewnętrzne (m.in. nk.pl i ipla.pl), komunikator Gadu-Gadu i sieci reklamowe m in. AdTaily i Google,
- radio: RMF FM oraz Grupa Radiowa Agory,
- prasę: Gazeta Wyborcza i Metro,
- kino: Multikino i Helios,
- ambient w środkach transportu publicznego: warszawskie metro oraz miejskie autobusy m. in. w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

gazeta.pl