18

Fantastyczna przemiana Yahoo – wzór do naśladowania?

Wielkie zmiany w Yahoo zapoczątkowane przez Marissę Mayer nabierają tempa. Po udanych aktualizacjach mobilnych aplikacji, kolejnym krokiem jest odświeżenie serwisów Yahoo, które nadal cieszą się sporą popularnością za oceanem. Pierwsze efekty możemy już podziwiać – między innymi sekcje sportowa, filmowa, muzyczna i pogoda zyskały nowy wygląd, który tak jakby jest działaniem na przekór trendowi, który […]

Wielkie zmiany w Yahoo zapoczątkowane przez Marissę Mayer nabierają tempa. Po udanych aktualizacjach mobilnych aplikacji, kolejnym krokiem jest odświeżenie serwisów Yahoo, które nadal cieszą się sporą popularnością za oceanem. Pierwsze efekty możemy już podziwiać – między innymi sekcje sportowa, filmowa, muzyczna i pogoda zyskały nowy wygląd, który tak jakby jest działaniem na przekór trendowi, który opanował Sieć. Tym bardziej więc wrażenie robią naprawdę dobre.

Ograniczenie ilości grafik i użytych kolorów oraz minimalistyczna ilość treści prezentowanej jednocześnie to kierunek w którym podąża coraz większa ilość witryn. Takie podejście ma sporo zalet, między innymi pozwala na skupienie się na tej jednej, konkretnej rzeczy, która nas interesuje, jak tekst czy galeria zdjęć. Yahoo postanowiło jednak postawić na… rozmach. Nie jest to jednak forma przytłaczająca, lecz tak miła dla oka, że faktycznie przyjemnie jest przejrzeć ostatnie nowości filmowe czy sprawdzić prognozę pogody.

Clipboard04

Clipboard03

Właśnie podstrona poświęcona pogodzie powinna wyglądać znajomo dla użytkowników aplikacji Pogoda od Yahoo dla iPhone’a lub tej systemowej w iOS7 – w tle wyświetlane jest zdjęcie miasta, którego dotyczą informacje, a jeżeli takowe jest niedostepne to następowane jest takim, które odpowiednie będzie do aktualnej sytuacji za oknem. Podobny zabieg zastosowano na pozostałych podstronach, gdzie w tle również widoczna jest grafika odpowiadająca tematyce serwisu. Jest to bardzo fajna odmiana od tego, co serwuje nam większość portali – czy na dłuższą metę nie stałoby się to męczące lub nieprzyjemne? Być może, ale na ten moment można założyć, że Yahoo nie decydowałoby się na taki krok, nie będąc pewnym jak po pewnym czasie odbierany będzie taki wygląd strony.

Clipboard02

Oczywiście zmienie wyglądu nie mogły nie towarzyszyć nowe… reklamy. Nie zmienia to jednak faktu, że Yahoo wykonało kawał dobrej roboty. Z przyjemnością zobaczyłbym polski serwis o podobnym wyglądzie o ogólno informacyjnej tematyce lub dziedzinie z kręgów moich zainteresowań. Czy ktoś zdecyduje się zainspirować propozycją Yahoo i ją powieli lub po prostu ulepszy i pokaże światu? Mam taką nadzieję.

Nie wszystkie podserwisy Yahoo doczekały się odświeżenia, dlatego bezpośrednio linkuję to tych, które już możemy oglądać: Yahoo! Sports, Yahoo! Movies, Yahoo! Music, Yahoo! TV, Yahoo! omg!, Yahoo! Games, Yahoo! Weather,