Facebook

Facebook przebija Netfliksa, ale przy YouTubie wygląda jak żart

Konrad Kozłowski
Facebook przebija Netfliksa, ale przy YouTubie wygląda jak żart
Reklama

Wszyscy lubią statystyki. Nawet jeśli nie interesujemy się daną tematyką, to zestawienie konkurencyjnych rozwiązań pod względem liczb daje pewien obraz. Nareszcie wiemy, ile ludzi ogląda wideo na Facebooku i możemy to porównać z konkurencją.

Latem tego roku Facebook uruchomił platformę Watch. Choć może to nieco za dużo powiedziane, ponieważ nie jest to kompletnie oddzielna usługa, lecz wydzielony element Facebooka dedykowany klipom wideo. Tych przybywa cały czas i nie mam tu na myśli amatorskich nagrań użytkowników, lecz (pół)profesjonalne wideo, w tym także formaty dedykowane Facebookowi.

Reklama

Za nie odpowiadają między innymi stacje telewizyjne w USA, które przygotowują pionowe wideo z myślą o użytkownikach smartfonów. Poza tym, Facebook zamówił kilka własnych seriali Facebook Originals, spośród których najciekawiej zapowiada się chyba ten powstający na podstawie podcastu Limetown, opowiadający o zaginięciu setek ludzi z jednego miasteczka. Krótko mówiąc - dzieje się i będzie się działo.

Na marginesie warto dodać, że wdrożenie Facebook Watch w Polsce zaczęło się od urządzeń mobilnych - na Androidzie i iOS-ie pojawił się niedługo po ogłoszeniu w wakacje, ale na desktopie (w przeglądarce) zawitał dopiero niedawno.

W świetle tego, że YouTube rezygnuje z płatnych produkcji i skupi się na dostarczaniu darmowych treści, obydwa serwisy będą walczyć o widzów łeb w łeb na tych samych zasadach. Facebook ogłosił, że z Watch korzysta miesięcznie 400 mln użytkowników, a każdego dnia wideo ogląda 75 mln. Dla porównania, YouTube może pochwalić się widownią sięgającą 1,8 mld osób każdego miesiąca. Według informacji CNBC, Facebook ma trudności z przyciągnięciem uwagi młodszej widowni, dlatego współpracując z twórcami starają się zainteresować użytkowników powyżej 30 roku życia.

Facebookowi nie było jednak trudno przeskoczyć Netfliksa pod względem liczby widzów - z płatnego serwisu VOD korzysta teraz 137,1 mln użytkowników (dane na koniec Q3 2018).

Jakie plany Facebook ma na 2019 rok? Na pewno ułatwienie twórcom wdrażania reklam przy swoich wideo oraz ujednolicenie platformy pod względem interfejsu, ponieważ wideo można teraz oglądać w zbyt wielu miejscach na zbyt wiele sposobów.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama